27/09/2017

L’empresa de refrescs saludables Prokey Drinks, nova start-up de la Universitat

Comercialitza un refresc a base de quefir d’aigua elaborat amb microorganismes probiòtics

Albert Hurtado, amb algunes de les varietats de quefir d'aigua que comercialitza Prokey Drinks.

Albert Hurtado, doctor en bioquímica per la URV i especialista en microbiologia alimentària i Medir Vilà, enginyer industrial i titulat en el màster MBA de la URV, van decidir fa dos anys crear una nova empresa per oferir un producte que, en aquells moments, difícilment es podia comprar: un refresc elaborat amb quefir d’aigua. “Al mercat se’n podrien trobar de quefir de llet, però no d’aigua”, explica Albert Hurtado. Ell elaborava a casa i per a la seva família quefir d’aigua, una beguda fermentada probiòtica baixa en calories i en sucres. Una beguda probiòtica és aquella que a la seva composició conté microorganismes vius que al consumir-los són capaços d’arribar al sistema digestiu i desenvolupar-hi funcions beneficioses, com ho fan els iogurts amb bífidus. I va ser en aquells moments quan va decidir crear l’empresa, per la dificultat de trobar aquest producte saludable al mercat.

La seva estratègia va ser la de crear un aliment que ja és de consum habitual, com ho són els refrescos, però nutricionalment més saludables, ja que els probiòtics milloren la flora intestinal i potencien el sistema immune, i, en el cas del quefir, rehidrata, aporta minerals, regula el colesterol i és baix en calories i sucres. De fet el quefir d’aigua és una beguda que pràcticament no té sucre, té milions de bacteris en suspensió i està enriquit amb els metabòlits que han generat aquests durant la fermentació.

En aquest moment l’empresa comercialitza el quefir d’aigua en quatre varietats, el que s’anomena AQUA, la recepta més original de quefir d’aigua, el de menta i gingebre, el d’hibisc i el de coco i s’elaboren a dues plantes situades a Navarra i Tarragona. La primera versió comercial va sortir al mercat el juliol de 2016. El principal repte que han tingut des del llançament ha estat la capacitat de producció. Avui dia elaboren unes 30.000 ampolles al mes, però de cara a finals d’any esperen poder-la duplicar. El perfil del consumidor dels refrescos Prokey és una persona d’entre 30 i 50 anys, de poder adquisitiu mitjà, mitjà-alt i preocupada per la seva salut. I el 70% dels seus clients són dones. Prokey es pot comprar a la majoria d’herbolaris del país i també a través de la seva pàgina web.

D'esquerra a dreta, el vicerector de Transferència i Innovació Miquel Àngel Bové; Yolanda Puerta, tècnica d'enllaç del CTTi; Albert Hurtado, soci de Prokey; el rector Josep Anton Ferré i Lourdes Jané, directora del CTTi.
D’esquerra a dreta, el vicerector de Transferència i Innovació Miquel Àngel Bové; Yolanda Puerta, tècnica d’enllaç del CTTi; Albert Hurtado, soci de Prokey; el rector Josep Anton Ferré i Lourdes Jané, directora del CTTi.

Aquest dimecres la URV ha reconegut l’empresa com una start-up de la Universitat. Es tracta d’un reconeixement que permet establir una relació de benefici mutu entre l’empresa i la Universitat. Així l’empresa podrà acreditar davant de tercers que és una start-up de la URV i guanyarà en visibilitat i impacte social; i a la URV li permet complir un dels seus objectius, el de promoure polítiques de promoció activa i fomentar l’esperit emprenedor entre el seu personal i estudiants. A més de poder col·laborar en projectes R+D+I amb investigadors dels grups de recerca universitaris.

Durant la tramitació d’aquest reconeixement, Prokey ha rebut l’assessorament de la Unitat de Valorització i Comercialització de la URV, que compta amb el suport d’ACCIÓ, i la Càtedra sobre el Foment de l’Emprenedoria i la Creació d’Empreses de la URV.


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

*