16/04/2015

L’enginyer químic Ignasi Fabregat, guanyador del premi Dow 2015

El premi Dow 2015 ha estat per Ignasi Fabregat, enginyer químic per la URV. El jurat ha valorat les seves competències, el projecte i la seva trajectòria curricular i personal. El premi està dotat amb una posició laboral estructural a Dow, en una de les localitzacions de Dow a Europa, Orient Mitjà i Àfrica

El lliurament del premi Dow 2015 ha estat presidit pel Conseller d’Interior de la Generalitat, Ramon Espadaler, en un acte en què, a banda dels representants de l’empresa, també hi ha assistit el rector de la URV, Josep Anton Ferré i el director de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ), Josep Bonet. El premi està dotat amb una posició laboral estructural a Dow, en una de les localitzacions de Dow EMEA (Europa, Orient Mitjà i Àfrica), així com amb una placa commemorativa. A més, també pot incloure una ajuda econòmica per al desplaçament i instal·lació del premiat, Ignasi Fabregat, en el seu nou lloc de destí laboral. El jurat ha volgut destacar l’alt nivell dels cinc finalistes: Isaac Balagué, Anna Marqués, Júlia Minguella Sendra, Joan Miralles Pérez i Pau Siscart.

Un moment de la intervenció d'Anton Valero, president de Dow Chemical Ibèrica.
Un moment de la intervenció d’Anton Valero, president de Dow Chemical Ibèrica.

Creat l’any 1978, el premi valora els mèrits acadèmics i humans així com els projectes professionals i d’investigació dels alumnes que acaben els estudis superiors d’Enginyeria Química a la URV. Des del 2013, la dotació del premi Dow s’ha convertit en una oportunitat laboral real. Poden optar-hi els estudiants d’Enginyeria Química que acabin la carrera l’any de lliurament del premi i demostrin la utilització de les competències crítiques comunes a Dow i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química de la URV. Per participar en aquesta convocatòria del premi Dow, els aspirants han dut a terme entrevistes amb el jurat, així com una presentació sobre les solucions que aporta l’enginyeria química per abordar els reptes de la humanitat.  Una característica distintiva del premi és que els estudiants poden proposar les seves candidatures, però també poden ser els professors de l’ETSEQ, altres estudiants i personal de la Universitat els qui proposin o donin suport a la seva nominació.

El premi Dow, fruit de la col·laboració entre Dow i l’ETSEQ, posa en pràctica les competències i valors, a banda de les estrictament tècniques, que es consideren importants pel futur personal i professional dels estudiants al llarg de la vida acadèmica: la iniciativa, la versatilitat, el  lideratge, la competència i responsabilitat, la comunicació, el treball en equip i l’orientació al client. El premi ha destacat any rere any alumnes que, en aquest moment, són caps, responsables i tècnics d’instal·lacions industrials, investigadors i professors universitaris, responsables de la gestió universitària, etc.

El jurat de la 37a edició del premi ha estat format per Contxi Sumoy i Alfred Arias, en representació de Dow Chemical; Sergi Rocamora Gomis, en representació dels estudiants del grau d’Enginyeria Química; Eduard López Suller, en representació dels estudiants del màster d’Enginyeria Química; Manel Vallès, Josep Bonet i Jordi Gavaldà, en representació del professorat, i M. Jonquera Vall, en representació del personal d’administració de l’ETSEQ.

premi_dow_2015(2)
Autoritats del territori i representants de l’empresa i de la Universitat, van assistir en aquest acte que es va fer a les instal·lacions de l’empresa.

Durant l’acte, els assistents també han pogut escoltar la ponència titulada “Solucions basades en la ciència per resoldre les necessitats mundials”, que ha pronunciat Ester Baiget, directora comercial de Dow Elastomers, Electrical and Telecommunications a l’àrea d’Europa, Orient Mitjà i Àfrica.  Ester Baiget és enginyera química i MBA per la Universitat Rovira i Virgili.

Col·laboracions Dow-ETSEQ

Des del 1988, el premi Dow està associat a cursos conjunts (ETSEQ-Dow) de formació acadèmica i professional enfocats a temàtiques de Seguretat Industrial, Seguretat i Medi Ambient, i Qualitat a la Indústria Química, així com de tècniques pel desenvolupament de competències socials.  El curs ETSEQ-Dow està adreçat als alumnes de 4t i 5è curs d’Enginyeria Química, així com als de 4t del grau d’Enginyeria Química i als de 3r del grau d’Enginyeria Agroalimentària, així com també als alumnes de doctorat, al professorat de l’ETSEQ i a aquells professionals de la indústria i l’administració interessats en aquestes matèries. Les classes s’imparteixen a l’ETSEQ i a l’empresa  Dow. Aquest curs, el programa ETSEQ-Dow va ser reconegut i guardonat amb la Distinció Vicens Vives a la Qualitat Docent. Enguany, el curs ha celebrat la seva 27a edició amb el  desenvolupament sostenible com a tema central.