26/04/2019

L’enginyera química per la URV, Andrea de las Heras, guardonada amb el Premi Dow 2019

El premi permetrà a la guanyadora treballar com a enginyera de millores de la planta de polietilè de Dow Tarragona

Ester Baiget, Andrea de las Heras, M. Àngels Chacón i María José Figueras durant el lliurament del Premi Dow 2019.

L’enginyera química i estudiant del Màster d’Enginyeria Química de la URV, Andrea de las Heras, és la flamant guanyadora del 41è Premi Dow 2019, que es va lliurar ahir al vespre a les instal·lacions del Complex Industrial de Dow Tarragona, en un esdeveniment que va aplegar a més de 200 assistents. Aquest reconeixement permetrà a De las Heras accedir a una posició laboral com a enginyera de millores a la planta de polietilè de Dow Tarragona. De las Heras es va mostrar “molt agraïda a Dow i a la Universitat Rovira i Virgili, i també als meus companys i professors”. El guardó és fruit de la col·laboració entre Dow i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ).

La guanyadora va recollir el seu guardó de mans d’Ester Baiget, presidenta del negoci de Dow Industrial Solutions i alumni de la URV; M. Àngels Chacón, consellera d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya; i de la rectora de la URV, María José Figueras.  Després de rebre el premi, De las Heras va pronunciar una breu ponència en anglès que, sota el títol “Indústria 4.0”, va resultar clarament expositiva dels mèrits que l’han portat a fer-se amb aquest prestigiós guardó. Els finalistes del Premi Dow 2019, Albert Carbonell, Roger Castelló, Alba Rodríguez, Jordi Añó, Adrián Castro, Isabel Mónaco i Marta Villarroya també van ser reconeguts.

Al torn de parlaments institucionals, la rectora María José Figueras es va mostrar “orgullosa perquè estem donant resposta a les necessitats de formació de talent del sector i avui, aquí, en tenim una excel·lent mostra amb la guanyadora i amb els finalistes del Premi Dow, així com amb Ester Baiget, que des de la URV ha assolit una posició molt destacada a nivell internacional”.

Prèviament Ester Baiget havia impartit una ponència sota el títol “La nova Dow i el negoci de Dow Industrial Solutions” en què ressaltava que el seu negoci, que produeix productes químics intermedis, genera més de 4 bilions de dòlars de facturació, amb solucions que permeten un menor consum de bateria alhora que millora l’experiència mòbil, fluids de transferència de calor per capturar l’energia solar, entre altres. Baiget va aprofitar l’acte per anunciar els seus plans per ampliar la capacitat de la planta d’alcoxilació de producció de poliglicols en el Complex Industrial de Dow a Tarragona, de la qual se’n beneficiarà principalment la regió d’Europa, Orient Mitjà, Àfrica i la Índia, a més d’Àsia. En aquest sentit, va destacar que “aquesta inversió suposa un gran pas endavant: un exemple de compromís del complex de Tarragona per maximitzar la competitivitat i que està liderada per un gran equip que col·labora per trobar solucions per als nostres clients”.

En l’obertura de l’acte Jaume Sariol, director del Complex Industrial de Dow Tarragona i d’Operacions del sud d’Europa, va afirmar que “seguirem apostant per l’excel·lència operacional i per la innovació per integrar-nos en la indústria 4.0”.

Per la seva banda, el Director General de Dow per a Espanya i Portugal i Director Comercial de Distribució d’EMEAI per Industrial Solutions, Jon Bilbao, va posar l’accent en els quatre pilars de la nova Dow: la innovació, el client, la inclusió i la sostenibilitat per assolir l’ambició de “ser l’empresa de ciència dels materials més innovadora, centrada en el client, inclusiva i sostenible del món”.

L’alcalde de la Canonja, al seu torn, va destacar que “cal desenvolupar les xarxes tancades, que són molt necessàries per a la indústria i també per a la societat”.

L’acte el va cloure la consellera d’Empresa i Coneixement de la Generalitat, M. Àngels Chacón, qui va posar de manifest que “tenim el talent, tenim una excel·lent ciència del coneixement que hem sabut potenciar i també comptem amb una indústria potent disposada a invertir. Ara, per arrodonir el cercle, hem de treballar per reduir els costos energètics, a fi d’evitar perdre competitivitat”.

El Premi Dow

Creat l’any 1978, valora els mèrits acadèmics i humans, així com els projectes professionals i de recerca dels estudiants que acaben els estudis superiors d’Enginyeria Química de la URV. Des del 2013, la dotació del Premi Dow s’ha convertit en una oportunitat laboral real. En aquest sentit, el guanyador del Premi Dow rep una oferta laboral relacionada amb l’enginyeria química dintre del marc geogràfic de Dow EMEA (Europa, Orient Mitjà i Àfrica). A més, el guanyador o guanyadora del Premi Dow rep una placa commemorativa i, també, la dotació del Premi pot incloure una ajuda econòmica per al desplaçament i la instal·lació del premiat en la seva nova destinació laboral.