22/03/2017

L’equip Lego Masters de l’Institut Roseta Mauri obté una plaça per a la competició internacional

Els reusencs s'emporten el premi a la cortesia professional de la final de la FIRST LEGO League a Espanya i una plaça per a competir a l’International Open Championship que se celebrarà a Bath

L'equip reusenc té ara l'oportunitat de participar de la final internacional que tindrà lloc el proper mes de juny a Bath.

L’equip Lego Masters de l’Institut Roseta Mauri de Reus, format per estudiants de 12 a 16 anys, ha aconseguit endur-se el premi a la cortesia professional a la final nacional de la FIRST LEGO League (FLL) que es va celebrar el passat 18 de març a Logronyo.

El 4 de febrer al Palau de Congressos de Tarragona i en la fase local, l’equip Lego Masters de Reus va aconseguir la plaça per la fase final espanyola, després de ser escollits, junt amb el Col·legi Sant Pau i Les Carmelites de Tarragona, com un dels tres millors equips entre els 32 participants en aquesta fase del torneig.

A Logronyo van competir amb 51 equips procedents de 32 tornejos classificatoris de tot l’estat espanyol, que van posar en comú els seus projectes científics, els seus robots i la integració dels valors FIRST LEGO League. Allí van aconseguir el premi a la cortesia professional de la final de la FIRST LEGO League a Espanya i una plaça per competir a l’International Open  Championship que se celebrarà a Bath del 21 al 26 de juny. En aquest torneig competiran amb els altres equips europeus que s’han classificat en tornejos similars en d’altres països.

En aquests moments, el repte dels alumnes de l’Institut Roseta Mauri és aconseguir el finançament per poder viatjar a Bath. Per aquest motiu, estan preparant accions de recerca de patrocinadors que els permetin viatjar a la ciutat anglesa el proper juny i competir amb altres instituts de tot Europa.

Des de fa anys l’Escola Tècnica Superior d’Enginyera (ETSE) de la Universitat Rovira i Virgil té un programa de robòtica que s’estén no només a l’àmbit universitari sinó que va més enllà. Gràcies al programa de la FLL (First Lego League) arriba cada any a més de 1.000 alumnes de 6 a 16 anys que tenen el seu primer contacte amb la robòtica i la ciència. Aquest esdeveniment és possible gràcies al suport de la URV, l’empresa Lear Corporation, l’Ajuntament de Tarragona, l’Ajuntament de Reus i la Diputació de Tarragona.