09/06/2017

L’equip Proyecto Lenteja guanya el concurs de mòbils autopropulsats

Format per estudiants d'Enginyeria Mecànica, ha aconseguit que el seu vehicle recorri 10 metres amb la mínima energia potencial per al seu desplaçament

Estudiants d'Enginyeria Mecànica durant el concurs. Foto: Ildefonso Cuesta.

“Eficiència energètica”, era el títol i també l’objectiu dels estudiants del primer curs d’Enginyeria Mecànica que han participat al XIV Concurs de Mòbils Autopropulsats, que s’ha fet dijous 8 de juny al campus Sescelades. Els concursants tenien un repte: any 2079. El combustible i l’energia estan essent uns dels principals problemes pels enginyers. Els recursos s’esgoten i cal ser eficients. Per superar-lo, han hagut d’aplicar els coneixements adquirits a l’assignatura Projecte Integrador i col·laborar entre ells per fer el disseny, el càlcul i la construcció d’un vehicle que recorri 10 metres amb la mínima energia possible per al seu desplaçament.

Foto: Ildefonso Cuesta.

L’equip guanyador d’aquest repte ha estat Proyecto Lenteja, que ha dissenyat un prototip capaç de recórrer la distància marcada amb només 1,5 Joules. En segon lloc han quedat Campesins, que han necessitat 2.5 Joules i els tercers han estat Los Bujías, amb un prototip que ha fet servir 3.1 joules per finalitzar el recorregur marcat.

Foto: Ildefonso Cuesta.

Els equips han hagur de treballar amb la precisió necessària per no col·lidir amb cap objecte, amb la dificultat afegida de que el vehicle havia de transportar de forma segura els seus passatgers.

Aquest concurs està organitzat per l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química, amb la col·laboració del Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Tarragona.