17/11/2015

Les Aules de la Gent Gran han inaugurat el curs 2015-16 al Morell

Les Aules d'Extensió Universitària de la Gent Gran de la URV han iniciat oficialment el curs, amb un acte celebrat al Morell. Els alumnes, procedents de tot el territori, han pogut escoltar la presentació de dos llibres i han fet una visita a una empresa de fruita seca

L’acte, que ha tingut lloc el divendres, 13 de novembre a migdia al Centre de Serveis per a Gent Gran, l’ha organitzat l’Aula de la Gent Gran del Morell (Tarragonès). Han assistit un centenar de persones, membres de les diferents Aules. Pilar Riera ha parlat del seu llibre, “La Granja del Codony”, i Josep Bultó, de “El Morell. Imatges d’un poble”. Els han acompanyat a la mesa l’alcalde del Morell, Pere Guinovart; el rector de la URV, Josep Anton Ferré; Isabel Miró, coordinadora de les Aules de la Gent Gran de la URV, i M. Jesús Valldosera, regidora de Benestar Social i Sanitat.

A continuació, els assistents han visitat l’empresa J.M. Palau Fruits Secs, fundada l’any 1958 i dedicada a l’esclofollada i manipulació de fruits secs, i després han participat en un dinar.

El curs ja ha començat, amb les classes al mes d’octubre a ciutats i pobles, i el pròxim divendres 20 de novembre tindrà lloc al Rectorat la III Jornada d’Aules d’Extensió Universitària de la Gent Gran de la URV.

inaugcursaulesgentgran151

A les 22 aules existents a la demarcació de Tarragona enguany s’hi ha afegit una de nova, la d’Espluga de Francolí, i també ho vol fer Vilallonga del Camp, on es faran quatre conferències per tastar la iniciativa. Ara els alumnes són més de 1.500 i la iniciativa continua en expansió, ja que pel curs vinent se’n creen tres de noves: St. Carles de la Ràpita, Alcanar i Móra la Nova.

Les Aules d’Extensió Universitària de la Gent Gran són un projecte social engegat per les principals universitats catalanes, que busca donar una sortida a les inquietuds culturals de la tercera edat. La URV, dins la seva política de participació cívica, és conscient de la importància de la seva relació amb l’entorn social i per això hi participa de ple. Durant el darrers anys, les Aules de la Gent Gran s‘han anat multiplicant arreu de Catalunya.