02/02/2017

Les aules sènior de la Xarxa Vives estudien el futur dels programes universitaris per a la gent gran

La Xarxa Vives ofereix un espai de col·laboració als programes d’aules sènior de les universitats, que posen en comú experiències i bones pràctiques als diferents campus universitaris. Les jornades tenen lloc els dies 2 i 3 de febrer a la URV

La jornada té lloc a la sala Tàpies del Rectorat.

Els representants de les aules sènior de les universitats Vives participen en les Jornades Fòrum Vives d’Aules Sènior, que tracta la visibilitat dels programes de formació i activitats per la gent gran a les universitats dels territoris de parla catalana. A la primera jornada ha estat present el rector de la URV, Josep Anton Ferré, i hi participa el vicerector d’Universitat i Societat Jordi Tous, responsable d’aquesta àrea a la URV. La trobada té lloc al Rectorat.

Les Jornades han arrancat el dijous 2 de febrer amb la presentació de l’informe sobre l’estat actual de les aules sènior de cada universitat per part de la directora del Servei d’Extensió Universitària de la Universitat de València (UV), Amparo Pèrez. Compten amb l’assistència de prop d’una vintena d’universitats, i han fet palès l’interès de les institucions en respondre a les necessitats de la gent gran, pel que fa a l’impuls de més i millors oportunitats d’aprenentatge al llarg de tota la vida i la construcció d’una autèntica societat del coneixement.

Els participants, davant la façana del Rectorat.

Per tancar la jornada de divendres 3 de febrer, els responsables posaran sobre la taula i estudiaran els possibles plantejaments de futur del grup de treball d’aules sènior, entre els que es troben l’informe de futur sobre la rendibilitat i el benefici dels programes de formació, l’elaboració d’un programa de formació de formadors, la proposta d’una lliga de debat per a la gent gran i l’estudi de les vies de finançament de programes europeus.