22/02/2018

Les eleccions a rector o rectora es faran el dimarts 15 de maig

El Consell de Govern ha aprovat el sistema de votació, la distribució de col·legis i el calendari, que s'inicia el dia 6 d'abril amb la convocatòria d'eleccions

Imatge de les eleccions a rector/a de fa quatre anys a la Facultat d'Economia i Empresa.

A la sessió del Consell de Govern d’avui 22 de febrer s’ha acordat, dins el calendari electoral, que les candidatures a rector/a es podran presentar del 9 al 17 d’abril. La votació, de caràcter presencial, es farà el dia 15 de maig de les 10 h a les 17 h, i es podrà votar prèviament per correu i anticipadament. Si hi hagués més de dues persones candidates seria necessari fer, després de la primera volta el dia 15 de maig, una segona volta el dijous 24 entre les dues més ben posicionades. El Consell ha donat el vist-i-plau al sistema de votació, a la distribució dels col·legis electorals i al calendari del procés.

L’Informe monogràfic “Les persones que fan la URV” 2017 proporciona una visió global de la seva activitat a través de les persones, el principal valor de la institució. S’hi constata que les xifres de personal són estables, malgrat les restriccions pressupostàries: 2.920 persones treballen a la Universitat (1.942,1 equivalents a jornada completa), entre personal docent i investigador (2.042), personal d’administració i serveis (729) i personal de la Fundació URV (149). Segons el pacte de dedicació del personal docent i investigador a temps complet de la URV del curs passat, els PDI dediquen un 44,8% del seu temps a la recerca, un 34,1% a la docència, un 13,4% a la gestió, un 7,4% a la tercera missió, de relació amb la societat, i un 0,3% a la seva formació.

Les polítiques adreçades a les persones que fixa la URV es fan al voltant de tres eixos: la millora de les capacitats personals i enfortiment de la missió institucional, la promoció de la salut física i laboral i l’atenció a les persones i a la diversitat. La URV impulsa accions d’igualtat entre homes i dones en el marc dels plans d’igualtat vigents a la Universitat des del 2007. Treballa en l’accés i promoció professional en igualtat de condicions i en la promoció de la perspectiva de gènere en la docència. En el curs passat, 192 alumnes d’ESO van participar en el IV Girls’Day i 300 persones van prendre part en activitats formatives. L’Informe reflecteix també l’atenció a la discapacitat: des del 2013 ha anat creixent el nombre de persones amb discapacitat que estudien o treballen a la URV, sobretot estudiants: de 142 persones en aquell anys a les 193 de l’any passat. Els principis a seguir són, segons el Pla d’Atenció a la Discapacitat 2015-2018, construir una universitat accessible, garantir el principi d’igualtat d’oportunitats i enfortir el compromís social i el respecte per la diversitat.

S’ha presentat també l’Informe Comunicació 2017, que reflecteix la relació amb la societat i en el qual es consigna un augment del 35% de seguidors de tots els comptes URV a les xarxes socials Instagram, Facebook, Twitter i Linkedin, que són ja 96.522.

El nou centre de recerca interuniversitari CYBERCAT

Cibercat, Center for Cybersecurity Research of Catalonia, estarà coordinat per la URV i format per la UAB, UdL, UOC, UPC i UPF. La ciberseguretat i la protecció de la privadesa han esdevingut grans prioritats de la societat, i els sistemes d’informació i les xarxes de comunicació segures són essencials per mantenir l’economia digital en marxa. El Cybercat pretén esdevenir un centre de recerca que aglutini tots els grups de recerca catalans en seguretat i privadesa. La idea és consolidar i estrènyer les relacions de recerca existents entre les sis universitats catalanes participants, coordinant la recerca dels grups CRISES (URV), ISG (UPC), MAK (UPC), KISON (UOC), C&G (UdL), SENDA (UAB) i WICOM (UPF); i constituir-se com un centre de referència a nivell nacional i internacional en la recerca en ciberseguretat i privadesa de la informació. El Consell de Govern ha facultat la Universitat per iniciar els tràmits de la seva constitució.

A la sessió s’ha presentat un Informe sobre la commemoració dels 25 anys de la URV, que es va dur a terme durant el curs 2016-17. S’ha aprovat també una declaració institucional de la URV com a entorn saludable. La URV vol posar en pràctica polítiques integrades de prevenció i de promoció de la salut, benestar i qualitat de vida adreçades a tots els col·lectius (personal docent i investigador (PDI), personal d’administració i serveis  (PAS) i estudiants). Amb la iniciativa d’universitat saludable es vol aconseguir que tots els col·lectius participin d’una manera activa, real i democràtica en la presa de decisions que afectin la salut individual i col·lectiva en els entorns on treballen, viuen i es relacionen.