02/10/2018

Les inscripcions per als tallers de teatre ExperimentA! són obertes fins al 5 d’octubre

Els cursos organitzats per l'Aula de Teatre de la URV i l'Ajuntament de Tarragona estan oberts a tota la ciutadania

Un moment del Festival de Teatre Grecollatí que es va fer a l'abril del 2018 a Tarragona.

Un any més l’Aula de Teatre de la Universitat Rovira i Virgili, en col·laboració amb l’Ajuntament de Tarragona, organitza els tallers de teatre ExperimentA! Els diversos cursos estan oberts a tota la ciutadania i tenen la coordinació artística i pedagògica de la companyia de teatre tarragonina Zona Zàlata. Les inscripcions són obertes fins al proper divendres 5 d’octubre presencialment a l’Antiga Audiència de Tarragona o al correu electrònic experimentateatre@gmail.com i l’activitat de l’aula començarà a partir del 22 d’octubre.

Enguany la proposta formativa celebra 25 anys, amb el director Joan Pascual al capdavant des de l’inici de la història de l’Aula de Teatre. L’objectiu fonamental és “l’experimentació des de dins del que significa fer teatre i construir una proposta escènica amb totes les seves textures i oficis”, explica el responsable. El projecte està plantejat com un “laboratori d’aprenentatge permanent, on l’alumne decideix el nivell d’implicació i el temps que hi pot dedicar”, afegeix.

Els diferents tallers i laboratoris estan pensats per aprendre a expressar-se, a treballar en grup, a ser creatius, desenvolupar-se emocionalment i intel·lectual i controlar el propi cos i veu. Més concretament, s’ofereixen dos tallers, en què la fita no és produir un espectacle, sinó que el resultat final és obert en funció de l’evolució del curs. Es tracta, d’una banda, del taller d’introducció al teatre, que fa un repàs des del teatre festiu fins al teatre compromès i crític i se centra en el treball de l’actor com a protagonista de la creació escènic. I, de l’altra, del taller “Paraula, veu, expressió”, en el qual es treballa amb el control de la veu, la vocalització, la dicció i la interpretació i acció del cos.

També s’ofereixen dos laboratoris: un de teatre contemporani, acció poètica i performance, que reflexiona sobre les noves dramatúrgies, i el segon d’investigació i creació de teatre romà clàssic. Precisament la recerca, el contingut teòric i el seguiment d’un “procés de creació dels del principi fins al final”, detalla Pascual, és el que diferencia els laboratoris dels tallers, ja que acaben amb la producció d’un espectacle, com el que es presenta cada any al Festival de Teatre Grecollatí de Tarragona.

La informació completa sobre els tallers i laboratoris i les diverses modalitats d’inscripció es troba al lloc web del projecte ExperimentA! i el proper dimarts 9 d’octubre a partir de les 20 h, tindrà lloc a l’aula 202 del Campus Catalunya una sessió informativa per a les persones que vulguin formar part de l’Aula de Teatre de la URV.