30/01/2017

L’Estat espanyol és el primer país escollit pels estudiants Erasmus+

L'Estat espanyol continua sent el primer país elegit pels joves universitaris com a destinació per realitzar estades amb aquest programa europeu. S'ha confirmat a les Jornades Anuals de Difusió de l'Erasmus, els dies 19 i 20 de desembre a Madrid

Un moment de la sessió d'entrega de reconeixements
Un moment de la sessió d'entrega de reconeixements.

Aquestes jornades anuals de difusió del programa Erasmus+ (2014-+2020) de la Unió Europea les organitza el Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE). El lema central de l’edició 2016 ha estat el 30è Aniversari Erasmus (1987-2017): 30 años cambiando vidas, abriendo mentes. El secretari d’Estat d’Educació, Formació Professional i Universitats, Marcial Marín, va recordar que “l’any 1987 es van finançar 95 estades i des de llavors Espanya ha enviat més de 500.000 estudiants”.

Des del llançament del Programa Erasmus+ el 2014, dos milions de persones de tots els àmbits educatius s’han beneficiat de les oportunitats que ofereix (estades d’estudis, de pràctiques, voluntariat) i entre 2017 i 2020 brindarà oportunitats a més de dos milions de persones a Europa i la resta del món.

Durant les jornades s’han celebrat taules rodones i espais de debat, així com la presentació d’històries d’èxit i bones pràctiques provinents de tots els sectors educatius que participen al programa Erasmus+: Educació Escolar, Formació Professional, Educació de Persones Adultes i Educació Superior.

També s’ha fet l’entrega dels Reconeixements a la Qualitat 2016 dels projectes Erasmus+, amb què es reconeix als guardonats la bona gestió dels projectes i la seva trajectòria en els  programes educatius europeus; pel sector d’Educació Superior s’ha guardonat a la Universitat de Huelva, i a l’estudiant  Alejandra González Fernández de la Universitat Santiago de Compostel·la per la seva estada de mobilitat Erasmus+ estudis i de pràctiques del curs 2015-2016.

Durant les sessions sectorials pel que fa a Educació Superior el dia 19 de desembre s’ha informat per part del personal del SEPIE sobre: la convocatòria de propostes 2017; els projectes de mobilitat entre països del programa (KA 103); les Associacions  Estratègiques (KA203); i s’ha presentat un exemple de bones pràctiques en la mobilitat de pràctiques per recent titulats per part de la Universitat de València.

Durant el dia 20 de desembre s’ha donat informació sobre les actuacions del SEPIE en matèria d’internacionalització de l’Educació Superior a Espanya; un altre dels punts que s’han tractat ha estat la Dimensió Internacional Erasmus+: situació i perspectives  de  futur, a càrrec de Graham Wilkie, director adjunt de la Unitat de Cooperació Internacional en Educació i Joventut, de la  Comissió Europea.

També s’ha informat sobre la cooperació amb els  països associats:  en aquest apartat s’ha comptat amb les intervencions dels representants de les Oficines Nacionals Erasmus+ (National Erasmus+ Offices – NEO) de: Azerbaiyán, Ucraïna, Tuníssia i Sèrbia. També hi ha hagut una sessió sobre els Títols Conjunts de Màster Erasmus Mundus.

A les últimes sessions del dia 20 de desembre s’ha informat sobre els projectes de mobilitat entre països del Programa i països associats (KA107), on s’ha fet especial atenció a la cooperació amb la Regió de DCI Orient Mitjà: Iran, Iraq i Iemen; s’ha comptat amb el discurs del D. Mohammad Hassan Fadaifard, ambaixador de la República Islàmica d’Iran. I la presentació per part de la Universitat d’Alacant d’un exemple de bones pràctiques en la Cooperació amb Iran. S’ha emfatitzat en la informació sobre aquesta zona geogràfica, ja que zones com aquesta s’han incorporat a la convocatòria de propostes 2017; així com Tunísia, pel que fa a la mobilitat entre països del programa i països associats (KA107).