27/09/2019

L’estudiant Alba Font constata el potencial turístic de Mont-roig del Camp per satisfer les necessitats dels campistes

L'estudi és el resultat del II Premi d'investigació Càmpings de Mont-roig del Camp - Miami Platja que va atorgar-li l'ajuntament del municipi

Alba Font, estudiant del Màster en Gestió de Destinacions Turístiques, lliura l'estudi Premi d’investigació Càmpings Mont-roig del Camp – Miami Platja a la regidora de Turisme de l'Ajuntament de Mont-roig del Camp, Yolanda Pérez.

L’estudiant del Màster en Gestió de Destinacions Turístiques de la URV, Alba Font, ha lliurat a la regidora de Turisme de Mont-roig del Camp, Yolanda Pérez, el treball del II Premi d’investigació Càmpings Mont-roig del Camp – Miami Platja, aquesta setmana. El projecte, finançat amb 2.000 euros per l’Ajuntament de Mont-roig del Camp, ha permès estudiar les tendències i els perfils d’aquests establiments turístics a través de més de 180 enquestes.

L’estudi, realitzat en els darrers mesos, conclou que Mont-roig del Camp i Miami Platja té un enorme potencial turístic per atraure als campistes perquè surtin del càmping a conèixer la resta d’atractius del municipi. De fet el treball de camp destaca que molts d’ells no surten de les instal·lacions que els acullen durant el seu període vocacional. “Un elevat nombre de campistes es queda al càmping durant tota l’estada o, com a molt, va a la platja accedint directament des del càmping, però no visiten els nuclis més importants o d’altres productes turístics existents al municipi. Vet aquí la importància d’establir vincles i treball en xarxa entre el càmping i la destinació turística, amb els quals es faci front a problemàtiques i necessitats de gestió i de promoció que afecten a ambdues parts”, assegura Alba Font en les conclusions del treball.

El treball reconeix la feina que es fa des de Mont-roig Miami Turisme, però reclama també noves propostes arriscades i innovadores: “La promoció turística del municipi s’està adaptant correctament a les tendències del sector del càmping, com famílies, sèniors, foodies, cicloturistes o dog-friendy, entre d’altres. Així també ho estan fent els càmpings, però caldria diversificar fortament l’oferta d’allotjament turístic entre els càmpings, amb noves propostes de tipologia atrevides, que responguin a la demanda”, segons afirma Font.