27/09/2017

L’estudiant Alexandra Cherta, designada com a ambaixadora UNICAT a la URV

La seva tasca és participar en la difusió dins la Universitat de les oportunitats professionals que s'ofereixen a les institucions europees

Alexandra Cherta serà l'ambaixadora UNICAT a la URV
Alexandra Cherta fa el grau d'Administració i Direcció d'Empreses.

El Consell Interuniversitari de Catalunya i la Delegació del Govern davant la UE han creat el projecte Ambaixador/a UNICAT, amb l’objectiu de crear una xarxa d’ambaixadors/ores a diverses universitats catalanes per a reforçar la figura de l’ambaixador/a EU Careers.

A la URV es va seleccionar al mes de maig passat l’estudiant Alexandra Cherta, de 4t curs del grau d’Administració i Direcció d’Empreses (Facultat d’Economia i Empresa), per ser l’ambaixadora UNICAT de referència a la URV durant el curs 2017/18. Nascuda a Tarragona, té 21 anys i compta amb l’experiència de ser estudiant Erasmus durant cinc mesos a Bratislava (Eslovàquia). “Vaig acceptar aquesta responsabilitat perquè bàsicament com a estudiant he anant perduda molts cops, o m’adonava tard de les convocatòries o no me’n adonava. Vaig veure que hi havia un problema de comunicació, la majoria de nosaltres no estem al cas de totes aquestes propostes… El meu objectiu és que tots els estudiants puguem beneficiar-nos de les pràctiques i les oportunitats professionals que la UE ens ofereix”, diu Alexandra Cherta.

A l’Estat espanyol hi ha ambaixadors en el programa EU Careers, el sistema universitari català en conjunt compta també amb dos ambaixadors, Eduard González (UB) i Cristina Monferrer (UAB), i després cada universitat ha nomenat el seu. Aquest programa es coordina des de l’Oficina Europea de Selecció de Personal (EPSO), responsable de la selecció de recursos humans en nom de totes les institucions i agències europees, inclosos el Parlament Europeu, el Consell i la Comissió. Aquests ambaixadors s’encarreguen, fonamentalment, de difondre a les universitats el sistema d’oportunitats de carrera professional a les Institucions Europees. Actuen a través d’aquestes accions:

• Donar suport als esdeveniments que s’organitzin en relació a les oportunitats professionals a les institucions europees.
  • Resoldre les consultes que els estudiants de la URV facin sobre l’accés a pràctiques i/o llocs de feina a les institucions europees.
  • Mantenir una presència activa a les xarxes socials.

Els propers dies 24 i 25 d’octubre, els estudiants ambaixadors estan convocats a una formació d’un dia a Brussel·les, amb visita inclosa a les institucions europees amb seu a aquesta ciutat i a la Delegació del Govern davant la UE. Han de tenir un perfil on aptituds com la comunicació, la creativitat, la capacitat d’organització i el domini d’idiomes siguin destacables. Aquest any, set universitats catalanes disposen d’un ambaixador UNICAT (EPSO).