02/12/2019

L’estudiant de la URV, Néstor Altaba, guanya la cursa de cros dels Campionats de Catalunya Universitaris

Quinze corredors i corredores de les principals universitats catalanes han participat en aquesta cursa que format part del Cros Ciutat de Tortosa

Un moment de la cursa que va tenir lloc ahir al parc de Remolins de Tortosa, al costat del campus Terres de l'Ebre, amb el guanyador Néstor Altaba al centre.

L’estudiant del Grau d’Administració i Direcció d’Empreses (ADE) del campus Terres de l’Ebre de la URV, Néstor Altaba, ha guanyat la cursa de Cros dels Campionats de Catalunya Universitaris (CCU), ques’ha fet aquest diumenge al parc Remolins de Tortosa com a part del V Cros ATE-Ciutat de Tortosa. Gran Premi Eduardo Fornós, que organitza el Club d’Atletisme de les Terres de l’Ebre. Altaba ha recorregut els 8 quilòmetres del circuit en 25,40 minuts.

A la prova hi han participat corredors de diferents universitats catalanes: 11 en la categoria masculina, i 4 en la femenina. Roger Camprubí, de la Universitat de Lleida, i Arnau Montiel, de la Universitat de Vic, han estat els altres dos corredors que han fet podi en la categoria masculina. Roger Sans, també de la URV i guanyador de la passada edició del Cros Universitari, ha quedat enguany en quarta posició.

Pel que fa a la categoria femenina, Jone Zabaleta, de la Universitat de Lleida, ha estat campiona indiscutible amb una marca de 16 minuts per recórrer els 4,5 quilòmetres del circuit, a un minut i mig de distància de la segona al podi, Clàudia Martínez, de la Universitat Pompeu Fabra. Sònia Sans, de la Universitat de Lleida, ha estat la tercera, mentre que Nerea Perales, de la URV, ha ocupat la quarta posició.

Els corredors i corredores que van fer podi, acompanyats per membres de l’organització i d’Esports de la Generalitat.

L’objectiu dels Campionats de Catalunya Universitaris, que organitza Esport Català Universitari, és fomentar l’esport de competició en l’àmbit universitari. Així, en el transcurs de l’any acadèmic les diferents universitats catalanes organitzen diverses competicions esportives i la URV s’ha ocupat de la modalitat de Cros. Aquest és el quart any que la cursa de cros d’aquests campionats forma part del Cros Ciutat de Tortosa i se celebra al parc Remolins, just al costat de les instal·lacions del campus Terres de l’Ebre de la URV.