06/02/2017

L’estudiant Marina Zafrilla guanya la fase local de l’Olimpíada de Biologia

Aquesta alumna de l'institut de l'Arboç participarà a la final, on competirà entre els 20 millors classificats de tot Catalunya. El segon lloc ha estat Jaume Boada, de l'institut Jaume Huguet de Valls i el tercer classificat ha estat Arnau Dols, de l'institut Antoni de Martí i Franquès, de Tarragona. Les facultats de Química i Enologia de la URV han acollit la fase local d'aquestes proves a la demarcació de Tarragona, que s'han fet el 4 de febrer

Els estudiants premiats (d'esquerra a dreta), Jaume Boada, Marina Zafrilla -la guanyadora- i Arnau Dols.

A la fase local de l’Olimpíada de Biologia de Catalunya han participat 68 alumnes de segon curs de Batxillerat de 21 centres de secundària de la demarcació. Ha consistit en una prova teòrica, que ha estat organitzada per diferents professors del Departament de Bioquímica i Biotecnologia de la URV.

La guanyadora, Marina Zafrilla, competirà a la final entre els 20 estudiants millor classificats a tot Catalunya, que consisteix en una prova pràctica, i que es disputarà dimecres 8 de febrer a la Facultat de Biociències de la UAB, a Barcelona.

Els resultats dels guanyadors i finalistes no es coneixeran fins el 19 de febrer, en què se celebrarà l’acte de lliurament dels premis corresponents a aquesta edició a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans.

L’Olimpíada de Biologia de Catalunya té per objectiu estimular i implicar els estudiants de segon curs de batxillerat en la biologia. La Universitat Rovira i Virgili ofereix en aquest àmbit el grau de Biotecnologia, el grau de Bioquímica i Biologia Molecular i el doble grau de Biotecnologia i Bioquímica i Biologia Molecular.