06/07/2016

Jaume Sariol, enginyer químic per la URV, nou director de Dow Chemical a Tarragona

Aquest tarragoní es va formar a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ). Fins ara desenvolupava la seva carrera com a director del Complex d’Hidrocarburs a Alberta Operations (Canadà). Sariol substitueix en el càrrec Kepa Díaz de Mendibil, que recentment ha assumit la direcció de Dow Corning a Barry (Regne Unit)

Jaume Sariol ha estat nomenat director de Dow Chemical a Tarragona i director d’operacions de Dow Ibèrica. Substitueix en el càrrec Kepa Díaz de Mendibil, que recentment ha assumit la direcció de Dow Corning a Barry (Regne Unit) i la coordinació dels Sites de producció d’aquest país i dels Països Nòrdics.

Enginyer químic format a la URV, Sariol es va incorporar a Dow l’any 2000, assumint el lloc d’enginyer de millores a les unitats de fabricació de Polietilè en Solució del polígon Sud a La Canonja.

Posteriorment va exercir diversos càrrecs en el cracker d’etilè ubicat al polígon Nord, com el d’enginyer i coordinador de producció, enginyer de millores i representant europeu de Dow Chemical en el grup de seguretat de l’European Ethylene Producers Commitee (EEPC). L’any 2008 Sariol es va traslladar temporalment a Kuwait per proporcionar suport tècnic durant la posada en marxa d’un nou Cràcker d’etilè. La seva estada a l’Orient Mitjà va durar sis mesos, i posteriorment va assumir el càrrec de Responsable d’Operacions del Cràcker de Tarragona.

A principis del 2011 es va traslladar a Plaquemine (Estats Units) després d’acceptar el càrrec de Cap de Producció dels tres trens de Polietilè en Solució. Dos anys després, al 2013, va començar a treballar al Canadà com a cap de producció del Cràcker de Fort Saskatchewan, la planta que Dow té al nordest d’Edmonton, on fins ara ha exercit com a director del Complex d’Hidrocarburs a Alberta Operations.

Dow Chemical i la URV

La companyia Dow Chemical té una intensa relació amb la Universitat. L’any 1978 es va crear el premi Dow, que valora els mèrits acadèmics i humans així com els projectes professionals i d’investigació dels alumnes que acaben els estudis superiors d’Enginyeria Química a la URV. Des del 2013, la dotació d’aquest premi s’ha convertit en una oportunitat laboral real.

Des de l’any 2005, la Universitat també compta amb la Càtedra Dow/URV de Desenvolupament Sostenible, que té com a missió generalitzar i socialitzar el coneixement en l’àmbit de la sostenibilitat, que es fonamenta en el medi ambient, els sistemes ecològics i socials i la tecnologia.

L’any 2014, Dow va incloure la URV al llistat d’universitats europees estratègiques per a la regió d’Europa, Orient Mitjà i Àfrica. Amb aquest reconeixement, la companyia va posar en valor la tasca que desenvolupa la Universitat, atorgant-li el distintiu d’Universitat Estratègica per a la gestió i impuls de les seves activitats.

Entre la llarga llista d’altres col·laboracions, hi ha els premis Dow als Avantprojectes 1r-4t curs d’Enginyeria Química; les estades dels estudiants en pràctiques externes, tant curriculars com extracurriculars a les plantes; col·laboració en els treballs finals de grau i màster, l’autorització a professionals de Dow per desenvolupar tasques docents com professors associats a l’Escola, o les relacions establertes entre professionals de Dow i investigadors del Departament d’Enginyeria Química, Destaca també la concessió de dos premis per a realitzar el màster d’Enginyeria Química: Workexperience Dow-ETSEQ. Inclouen la matrícula al programa i la realització de una estada de més de 4 mesos a l’empresa, per a fer el treball de fi de màster sobre un projecte de Dow.

La presència de la firma també es va fer visible a la Universitat durant el període 2012-2015, en què Anton Valero, actual president de Dow Chemical Ibèrica, va exercir com a president del Consell Social de la URV.