25/06/2018

L’exprofessor Raül Blanco és el nou Secretari General d’Indústria i de la Petita i Mitjana Empresa

Va ser professor del Màster d'Emprenedoria i Innovació de la Facultat d'Economia i Empresa durant tres cursos

Raül Blanco va ser professor del Màster d'Emprenedoria i Innovació. Foto: Rafa Reina.

Raül Blanco va ser nomenat pel Consell de Ministres del passat divendres 22 de juny Secretari General d’Indústria i de la Petita i Mitjana Empresa, que depèn del Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme. Blanco va ser professor del Màster d’Emprenedoria i Innovació de la Facultat d’Economia i Empresa durant els cursos 2014-15, 2015-16 i 2016-17, més concretament de l’assignatura experiències en centres tecnològics, i ha col·laborat amb la Càtedra per al Foment de la Innovació Empresarial.

Blanco és llicenciat en Economia i té un postgrau en Desenvolupament Local i Regional per la Universitat de Barcelona. El darrer any ha estat responsable tècnic de Desenvolupament Econòmic i Ocupació a l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat, però ha desenvolupat la major part de la seva carrera professional a la Generalitat de Catalunya, en diversos càrrecs i funcions en l’àmbit de polítiques públiques d’indústria, foment de la innovació i promoció econòmica. Pel que fa a la docència, a més de la URV, també ha estat professor d’Economia Aplicada a la Universitat de Barcelona.

La Secretaria General d’Indústria i de la Petita i Mitjana Empresa s’encarrega, entre d’altres funcions, del desenvolupament de la política relativa a la indústria i la petita i mitjana empresa (PIME); l’elaboració i execució de les polítiques industrials, nacionals i transposicions de la Unió Europea que afectin a les indústries; la proposta i execució de les polítiques de suport i promoció de la PIME i actuacions per a la millora de la seva competitivitat, així com també facilitar el seu accés al finançament i fomentar l’esperit emprenedor.