16/05/2019

L’extracte de pinyol de raïm protegeix de les alteracions intestinals lleus

Els polifenols vegetals consumits a través de la dieta o en dosis farmacològiques han demostrat la capacitat preventiva en aquestes disfuncions

Les disfuncions intestinals són molt freqüents a la nostra societat i són presents en moltes patologies, com la malaltia de Crohn, la colitis ulcerosa o fins i tot l’obesitat.

Les proantocianidines són polifenols vegetals que es troben en nombrosos aliments de la dieta i podrien prevenir les disfuncions intestinals quan encara són lleus. Però els treballs que s’han fet fins ara amb models de rosegadors són sobre patologies greus i en estadis avançats.

Un equip d’investigadores del grup de recerca Mobiofood, del Departament de Bioquímica i Biotecnologia de la Universitat Rovira i Virgili, ha desenvolupat un model en rates amb disfunció intestinal lleu induïda per un component bacterià per comprovar com actuen els polifenols davant les alteracions de la funció intestinal en estadis inicials.

el cubells m'ha explicat una també. Ahir va venir la nancy babio a parlar amb ell del tema aquell de la web que vol fer amb la base de dades dels productes sense gluten. Segons ell li van ensenyar un pressupost del que podia costar i ella es pensava que això ho pagàvem nosaltres. Li van aclarir que no, que hauria de buscar finançament i quan va marxar es va trobar la rectora, que sembla que són amigues, li va explicar i la rectora va dir que de cap manera, que això ho pagaria comunicació. I va parlar amb l'Ivan per dir-li. No sé més.
c

Ho van aconseguir estudiant el paper preventiu de dues dosis de proantocianidines procedents d’extracte de pinyol de raïm. Van fer proves amb diversos grups de rates sanes i malaltes, és a dir, amb disfunció intestinal induïda, als quals van administrar diferents dosis d’aquests polifenols. La recerca ha demostrat que el model d’inducció de malaltia intestinal lleu funciona. Els resultats estableixen que el consum de proantocianidines, a través de la dieta o administrades de forma farmacològica, preveu la inflamació i la permeabilitat intestinal a tot el tracte gastrointestinal i també l’estrès oxidatiu al colon.

Els resultats de la recerca conclouen que l’administració d’aquests polifenols vegetals pot ser a la llarga una alternativa nutricional i terapèutica per prevenir danys intestinals associats a la dieta desequilibrada o a infecció intestinal, tot i que ara falta comprovar aquests resultats en propers estudis fets en persones.

Referència bibliogràfica: Gil-Cardoso K, Comitato R, Ginés I, Ardévol A, Pinent M, Virgili F, Terra X, Blay M. Protective Effect of Proanthocyanidins in a Rat Model of Mild Intestinal Inflammation and Impaired Intestinal Permeability Induced by LPS. Molecular Nutrition Food Research. 2019 Apr; 63 (8). DOI: 10.1002/mnfr.201800720