03/03/2015

L’ICAC farà prospeccions arqueològiques a l’Espluga de Francolí

L'Institut Català d'Arqueologia Clàssica farà prospeccions arqueològiques a l'Espluga de Francolí. El Museu de la Vida Rural i l’ICAC han firmat un conveni per fer prospeccions arqueològiques a una àrea del municipi on hi ha constància de la troballa de restes d’armament d’època romana

L’acord l’han signat Ramon Rosich, director del Museu de la Vida Rural, i Joan Gómez Pallarès, director de l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica, el dilluns 2 de març.

S’investigarà una àrea del municipi on hi ha constància de la troballa de restes d’armament d’època romana, testimoni d’un enfrontament bèl·lic que potser hauria succeït durant les guerres civils entre Cèsar i Pompeu, lligat amb la famosa batalla d’Ilerda (any 49 aC).

En la primera campanya, que s’efectuarà passat l’estiu, es pretén documentar aquest jaciment, cosa que contribuirà a omplir el buit de la recerca sobre les guerres romanes a Catalunya.

Acabada la prospecció arqueològica, es farà l’estudi de materials i la redacció de la memòria corresponent. També es valorarà la continuïtat dels treballs amb noves campanyes anuals i activitats de difusió, per donar a conèixer a la comunitat científica i a la població en general els resultats de la recerca.

El conveni s’emmarca en els projectes de recerca: Testimonis arqueològics de la Segona Guerra Púnica al Camp de Tarragona, i Guerra i conflicte al nord-est de la Península ibèrica en època romanorepublicana (segles III-I aC), que dirigeixen els Drs. Jordi López (ICAC) i Jaume Noguera (UB).