21/04/2015

L’IISPV crea una Unitat de Projectes Internacionals per a la captació de fons per projectes de salut

S'ha presentat l'equip i els objectius de la nova Unitat de l'Institut d'Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV). Elisabet Vilella, directora de l'Àrea de Recerca de l'Hospital Universitari Institut Pere Mata és la directora científica de la Unitat i l’expert en gestió de projectes, Pablo Coret, el coordinador tècnic

L’estratègia i els objectius de la Unitat giren al voltant de promoure la internacionalització dels grups de recerca i de la institució i la captació de fons internacionals, especialment del programa europeu Horitzó 2020 en el qual hi ha una partida de 7.500 milions d’euros per al repte social de Salut. La Unitat de Projectes Internacionals treballarà de manera personalitzada amb els investigadors per augmentar els casos d’èxit.

Pablo Coret és el coordinador tècnic de la nova Unitat.

La UPI disposa d’una coordinació tècnica i una altra científica. Està formada per Pablo Coret, tècnic expert, professional de sol·licituds i gestió de projectes europeus i internacionals amb experiència al Centre Nacional de Biotecnologia del CSIC a Madrid i a la Fundació Clínic – IDIBAPS de Barcelona, i per Elisabet Vilella, directora de l’Àrea de Recerca de l’Hospital Universitari Institut Pere Mata, que és la Coordinadora científica de la Unitat.

Entre les seves funcions es troben la identificació d’oportunitats de finançament internacional i difusió de convocatòries; l’actuació com a node de connexió entre el territori i les agències internacionals de finançament (públiques i privades) i els punts nacionals de contacte; la preparació de propostes conjuntament amb els investigadors, la cerca de socis, col·laboradors i candidats Marie Curie;  la coordinació les propostes institucionals internacionals, i l’organització d’activitats informatives i formatives.