22/02/2016

L’Institut Català del Suro i l’Associació d’Empresaris Surers de Catalunya col·laboren amb la URV

L’ICSuro, l’AECORK i la URV, a través de la Facultat d’Enologia, promouran el coneixement sobre el tapament dels vins i caves amb taps de suro. El dilluns 22 de febrer s’ha signat un conveni de col·laboració a tres bandes al Rectorat, a Tarragona

D'esquerra a dreta Albert Hereu, de l'ICSuro, el rector de la URV Josep Anton Ferré, Joan J. Puig d'AECORK i Joan Miquel Canals, degà de la Facultat d'Enologia.

Albert Hereu, director gerent de l’Institut Català del Suro (ICSuro), Joan J. Puig, president de l’Associació d’Empresaris Surers de Catalunya (AECORK), i el rector de la Universitat Rovira i Virgili (URV) Josep Anton Ferré, han signat un conveni de col·laboració a la tarda al Rectorat, a Tarragona.

L’ICSuro és un consorci públic-privat que té com a missió promoure el desenvolupament de tota la cadena de valor del sector surer català; l’AECORK és l’associació d’empresaris, ubicada a Catalunya, que aglutina empreses fabricants i/o comercialitzadores de productes de suro que exporten als principals mercats vitivinícoles mundials. I la URV, com a Universitat, està dedicada a la docència, a la recerca i a la extensió universitària.

Un moment de la signatura del conveni.

La Universitat forma enòlegs de nivell universitari a través de la Facultat d’Enologia, impartint el grau d’Enologia i el màster en Begudes Fermentades, entre altres ensenyaments. D’acord amb el conveni, les tres entitats aprofundiran en l’utilització del suro com a matèria primera per als tancaments de vins i caves en la formació dels futurs enòlegs i en el món vitivinícola. Això es materialitzarà amb la organització d’una jornada docent, amb visita dels estudiants de la URV a l’àrea de producció de suro de Girona; promovent dos treballs finals del màster en Begudes Fermentades sobre una temàtica relacionada amb tancaments de taps de suro, i oferint-la també en el catàleg de treballs finals del grau d’Enologia. Per tal de facilitar la realització dels treballs de màster, ICSuro i AECORK finançaran un màxim de dues beques als estudiants per dur-los a terme.

Les relacions establertes a tres bandes mitjançant aquest conveni obren la porta a futures col·laboracions, com la realització d’estudis o la participació en projectes d’R+D+i que siguin d’interès comú, o a la promoció de la formació en tapaments de suro en altres facultats d’Enologia.