28/02/2020

L’Institut de Tecnificació d’Amposta guanya per segon any consecutiu la fase local la Lliga de Debat de la Xarxa Vives

Hi han participat vuit centres de secundària i de batxillerat de la demarcació que han debatut sobre la tecnologia i la felicitat al campus Catalunya de la URV

Els integrants de l'equip de l'Institut de Tecnificació d'Amposta, amb els docents que els han acompanyat.

Els equips de l’Institut de Tecnificació d’Amposta i l’Institut Ramon Berenguer IV de Cambrils són els dos centres que han arribat a la final de la competició de la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat que, a la demarcació de Tarragona, acull la Universitat Rovira i Virgili. S’han enfrontat a les semifinals al Col·legi Lestonnac de Tarragona i a l’Institut Gabriel Ferrater de Reus, respectivament. Aquest any el tema proposat, el mateix per a totes les fases locals, ha estat «La tecnologia  augmenta la felicitat?». I els alumnes han hagut de defensar una posició, a favor o en contra, depenent del que els tocava per sorteig en cada fase de la competició. Per tant, han de tenir preparades les dues posicions amb arguments a favor i en contra d’aquesta qüestió.

Un moment de la final que va enfrontar l’equip d’Amposta amb l’Institut Ramon Berenguer IV, de Cambrils.

L’Institut de Tecnificació d’Amposta ha guanyat la lliga local per segon any consecutiu en una final molt ajustada que s’ha endut per una diferència de 0,2 punts. Aquest és el setè any que el campus Catalunya acull la fase local de la Lliga de Debat que organitza la Xarxa Vives d’Universitats. En l’enfrontament dialèctic hi han participat vuit equips de vuit centres de la demarcació de Tarragona. L’equip guanyador, l’Institut de Tecnificació d’Amposta, passa ara a la fase final de la competició, que serà del 22 al 24 d’abril a la Universitat Rovira i Virgili (URV) que té ara la presidència de la Xarxa Vives.

Els equips que hi han participat han representat l’Institut Ramon Berenguer IV (Cambrils), Lestonnac (Tarragona), el Centre de Tecnificació Esportiva (Amposta), el Col·legi Mare de Déu del Carme (Tarragona), l’Institut Jaume I (Salou), l’Institut Narcís Oller (Valls) , l’Institut Jaume Huguet (Valls) i l’Institut Gabriel Ferrater (Reus). Cadascun dels equips el forma un capità, que és docent del centre educatiu, i un màxim de cinc estudiants, tres dels quals han hagut d’intervenir com a oradors. L’objectiu de la Lliga és potenciar les habilitats personals dels estudiants preuniversitaris, a través d’una primera connexió amb l’àmbit de l’educació superior, i fomentar l’ús de la paraula.

Imatge d’una de les semifinals celebrades aquest dijous.

Els equips, dividits en dos grups, es van enfrontar aquest dimecres 26 de febrer en la fase classificatòria i dijous han tingut lloc les semifinals i la final al mateix campus. Un jurat format per professors de secundària i de la URV ha estat l’encarregat de valorar els debats considerant la posició defensada, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa i la correcció tant semàntica com formal de les diferents intervencions.