29/02/2016

L’Institut Vidal i Barraquer guanya la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

Els alumnes de l’Institut Vidal i Barraquer de Tarragona han guanyat per un escàs marge a l’Institut Narcís Oller de Valls en la final local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives que s’ha fet aquest dissabte, 27 de febrer, a la Sala de Juntes del campus Catalunya de la URV. Ha estat la primera vegada que la URV acull i coorganitza aquesta lliga

Una estudiant del Vidal i Barraquer, defensant el seu equip a la final en l'edició de l'any passat.

Cinc equips s’han enfrontat a la fase local de la Lliga de Debat, representant als instituts Vidal i Barraquer de Tarragona, Narcís Oller de Valls, els Alfacs de Sant Carles de la Ràpita i dels col·legis Elisabeth de Salou i Carmelites de Tarragona. Finalment i després d’haver de defensar i oposar-se al mateix tema “Internet ens fa més lliures” els vencedors d’aquesta primera edició a les comarques de Tarragona han estat els alumnes de l’Institut Vidal i Barraquer de Tarragona, que ha guanyat en una final molt disputada,  que participaran a la fase final els dies 29 i 30 d’abril que es farà a la Universitat Politècnica de València en què hi haurà representats 12 equips d’universitats de la Xarxa Vives.

“Internet ens fa més lliures?” ha estat el tema del curs 2015-2016 i els grups dels alumnes han hagut de defensar o oposar-s’hi en les diferents fases de la prova.  L’objectiu de la Lliga és fomentar l’ús de la paraula entre els estudiants amb el format d’un enfrontament dialèctic entre diversos equips, en el qual s’ha de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat. Es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal.

Imatge dels representants dos equips finalistes, amb els membres del jurat.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició en la qual equips d’estudiants de 4t d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) i de batxillerat de la Franja de Ponent, Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Andorra, Catalunya del Nord i Sardenya debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. Organitzada per la Xarxa Vives, la Lliga s’adreça a un col·lectiu de 300.000 estudiants dels territoris de parla catalana.

A la competició local, hi han pres  part els instituts Vidal i Barraquer de Tarragona Narcís Oller de Valls –que han arribat a la final-, Alfacs de Sant Carles de la Ràpita i dels col·legis Elisabeth de Salou i Carmelites de Tarragona. A la URV la fase eliminatòria s’ha fet  aquest divendres, 26 de febrer a la tarda i dissabte al matí a la sala de juntes i a la sala de vistes del campus Catalunya.

Comença la Lliga de Debat Universitari

“Cal demostrar uns mínims de coneixements polítics per tenir dret a vot?”. Aquest és el tema entorn el qual gira la Lliga de Debat Universitari de la URV, que arriba a la quarta edició i que comença avui i s’allargarà fins divendres.

L’objectiu és fomentar el debat i l’intercanvi d’idees dins la comunitat universitària. Els participants ho fan en equips i han de defensar la postura a favor o en contra. Com passa en la lliga de secundària i de batxillerat,  l’equip que guanya participa en representació de la URV a la Lliga de Debat de la Xarxa Vives d’Universitats, que agrupa les Universitats dels territoris de parla catalana, i que tindrà lloc del 25 al 29 d’abril a la Universitat Politècnica de València.