05/08/2015

L’investigador de la URV Héctor Simón guanya un dels ajuts de la Fundació BBVA a investigadors i creadors culturals

Ha estat un dels 63 candidats dels prop de dos mil que s'hi van presentar que es beneficiarà dels ajuts de la Fundació BBVA, que pretenen estimular l’excel·lència i el talent individual. Aquests ajuts van dirigits a investigadors i a creadors culturals productius, que es troben en un estadi intermedi de la seva carrera i que tenen una trajectòria d’excel·lència amb alt potencial de desenvolupament

Simón ha estat un dels candidats que ha rebrà 15.000 euros que li permetran desenvolupar la seva recerca en Ciències Jurídiques i Socials i té ara un any per tirar endavant el projecte que va presentar. Els membres de les comissions avaluadores han destacat els alts estàndards exigits en aquesta segona edició dels ajuts, així com l’elevat nombre de sol·licituds que s’han rebut, en total 1.949. Les comissions, integrades per experts de cadascuna de les 11 àrees de la convocatòria, han valorat la trajectòria dels sol·licitants, l’originalitat dels projectes així com allò que els suposarà l’ajut, pel posterior desenvolupament professional.

Héctor Simón és doctor en Dret i actualment investigador postdoctoral de Dret Civil a la Universitat Rovira i Virgili. És un dels membres de la Càtedra d’Habitatge dirigida pel catedràtic de Dret Civil Sergio Nasarre . Té diverses publicacions cientifiques i ha dut a terme estades d’investigació a la Universitat d’Oxford i a la National University of Ireland, així com a la seu de la Verband Deutscher Pfandbriefbanken. La seva recerca se centra en el dret a l’habitatge, -en el marc del projecte europeu TENLAW i de la Càtedra d’Habitatge de la URV-,  en el dret contractual -en el marc d’un projecte de recerca relatiu a l’instrument opcional de compravenda europea- i en el dret real.