11/06/2018

L’investigador Jordi Miró, escollit membre del Consell de l’Associació Internacional per a l’Estudi del Dolor

Jordi Miró, director de la nova Càtedra

El director de la Càtedra de Dolor Infantil URV – Fundación Grünenthal i del grup de recerca ALGOS, Jordi Miró, ha estat nomenat conseller de l’Associació Internacional per a l’Estudi del Dolor (International Association for the Study of Pain, IASP). Es tracta del fòrum professional líder en ciència, pràctica i educació en el camp del dolor. Reuneix investigadors, professionals sanitaris, proveïdors de serveis i polítics per estimular i donar suport a l’estudi del dolor a escala mundial amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida d’aquells qui en pateixen.

L’IASP té més de 7.000 membres a 133 països, 90 societats nacionals i 20 grups d’interès especial (SIG). Hi poden pertànyer tots els professionals implicats en la investigació, el diagnòstic o el tractament del dolor. Segons ha explicat la presidenta de la IASP,  Judith Turner, les eleccions en les que Miró ha estat escollit compten amb xifres rècord de participació. Els consellers escollits -que s’han renovat del total de quinze que té l’associació- han estat  Nadine Attal (França), Robert Coghill (EE.UU), Eloise Carr (Canadà), Esther Pogatzki-Zahn (Alemanya) i Jordi Miró. Miró, com la resta de consellers, ha estat escollit per a un període de 6 anys. En aquest temps pretén contribuir a reforçar la missió i visió de la IASP, i en particular allò que fa referència a l’estudi i tractament del dolor infantil. Aquest nomenament contribueix a reforçar el lideratge de l’investigador en aquest àmbit ja que, a més de dirigir el grup ALGOS, grup consolidat de recerca en dolor reconegut i finançat per la Generalitat de Catalunya i la Càtedra de Dolor Infantil de la URV, és el coordinador del Grup de treball de dolor infantil de la Societat Espanyola del Dolor, de la Xarxa Espanyola de Dolor Infantil (REDIN) i de la Xarxa Iberoamericana d’Investigació en Dolor Crònic Infantil (RIBER-DOLIN). Tots els líders escollits faran efectiu el seu mandat en acabar el Congrés Mundial sobre el Dolor que es farà a Boston (EUA) el proper setembre.

Sobre Grup ALGOS

El grup d’investigació ALGOS de la Universitat Rovira i Virgili és un grup multidisciplinari de clínics i investigadors interessats en ajudar en l’avenç en l’estudi i tractament del dolor infantil i la millora del seu tractament. Com a grup, ALGOS està reconegut per la Generalitat de Catalunya com a grup consolidat en recerca del dolor. Des d’ALGOS s’investiga i avalua l’eficàcia de diferents tipus de tractaments pel dolor crònic amb l’objectiu d’ajudar a millorar la qualitat de vida de les persones.

Sobre Càtedra de Dolor Infantil URV – Fundació Grünenthal

Sota el lema “Investigar, compartir, millorar”, la Fundació Grünenthal i la Universitat Rovira i Virgili creen al 2015 la Càtedra de Dolor Infantil amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida dels nens i adolescents amb dolor. Es tracta de la primera iniciativa d’aquestes característiques que es posa en marxa a Espanya i la formen un grup multidisciplinari de professionals interessats en millorar la qualitat de vida dels nens i adolescents amb dolor. Aquesta càtedra desenvolupa múltiples activitats relacionades amb la recerca, la transferència de coneixement i la sensibilització social, com són la formació a professionals sanitaris, el disseny i desenvolupament de programes específics de recerca, la promoció del coneixement sobre dolor i l’impuls de noves iniciatives per atendre a nens i adolescents amb dolor crònic.