07/06/2017

Lliurament del Premi Messer a estudiants de l’ETSEQ

L'equip guanyador tindrà la possibilitat de presentar el seu treball al World Congress of Chemical Engineering a l'octubre a Barcelona

L'equip guanyador després de rebre el premi, dimarts dia 6 de juny, a l'ETSEQ, amb membres del professorat.

L’equip d’estudiants de l’ETSEQ (Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química) liderat per Albert Val i compost per Xavier Casadesús, Neus Cortiella, Lucas Cubillos, Gerard Gutiérrez, Melissa Penya i Clara Weber, ha estat el guanyador de la cinquena edició del Premi Messer pel disseny d’una planta d’àcid fòrmic, un projecte que integrava totes les matèries impartides durant el curs i que van defensar davant un jurat compost per representants de l’empresa Messer i la universitat.

El Premi Messer està adreçat a estudiants del segon curs de grau de l’ETSEQ i va destinat al millor Avantprojecte Integrador de 2n curs del GEQ (Grau en Enginyeria Química), al qual poden optar els qui realitzen aquest treball en el sí de l’assignatura Processos i Productes Químics. El guardó consisteix en una calculadora científica i un diploma per a cada integrant del grup. A més, l’equip tindrà la possibilitat de presentar el seu treball al World Congress of Chemical Engineering que tindrà lloc a l’octubre d’aquest any a Barcelona.

L’acte de lliurament s’ha fet aquest dimarts 6 de juny al campus Sescelades de la URV i el van presidir Miquel Àngel Bové, vicerector de Transferència i Innovació de la URV; el director de l’ETSEQ, Josep Bonet; la directora general de l’Associació d’Empreses Químiques de Tarragona, Teresa Pallarés, i Rubén Folgado, director tècnic de Messer Ibèrica.

D’esquerra a dreta, la directora general de l’Associació d’Empreses Químiques de Tarragona, Teresa Pallarés; Miquel Àngel Bové, vicerector de Transferència i Innovació de la URV; Rubén Folgado, director tècnic de Messer Ibèrica, i el director de l’ETSEQ, Josep Bonet, durant l’acte de lliurament del Premi Messer.

Josep Bonet va agrair a Messer Ibèrica la col·laboració amb l’ETSEQ que no es manifesta tan sols en aquest lliurament del premi, sinó també en oferir als estudiants universitaris la possibilitat de realitzar pràctiques a l’empresa, acollir visites a les instal·lacions de producció i per últim en convocar el Premi Work Experience que permet cada any al seu guanyador realitzar el treball de màster a la companyia Messer de gasos industrials.

La directora general de l’AEQT va presentar als assistents el clúster ChemMed, que uneix les empreses químiques amb el Port i la Universitat de Tarragona, i els va animar a aprofitar la gran oportunitat d’aquest entorn que va molt lligat als seus estudis.

Rubén Folgado va apel·lar als estudiants a mirar sense por al futur, no perdre la curiositat i sobretot a esforçar-se i treballar amb tenacitat per aconseguir els seus objectius. Va subratllar que la col·laboració amb l’ETSEQ és una relació fructífera que, encara que no hagi compensació econòmica, aporta un aire fresc, nous coneixements i bons professionals a la companyia.

El vicerector Dr. Bové va destacar en el seu discurs el treball del professorat del centre, fonamental perquè puguin realitzar projectes com aquest que impulsin el treball en equip i un aprenentatge enfocat a la innovació.