12/11/2018

L’oferta formativa de la URV, present a la fira China Education Expo

La URV i la Fundació URV donen a conèixer a la Xina la possibilitat de cursar estudis de grau, postgrau i programes de doctorat

L'estand de la URV a la fira China Expo de Pequín.

La URV i la FURV han promocionat els estudis de postgrau i doctorat per al curs 2019-20 a la fira China Education Expo 2018, que va tenir lloc a Pequín els dies 20 i 21 d’octubre. La URV hi ha participat conjuntament amb altres 17 universitats espanyoles al pavelló “Study in Spain”, organitzat per l’Instituto Español de Comercio Exterior (ICEX). L’assistència a la fira es va completar amb entrevistes amb representants de la Conselleria d’Educació de l’Ambaixada espanyola i amb visites a sis universitats xineses de Shangai, Suqian, Shaoxing, Sichuan i Tianjin. Aquestes últimes visites van estar organitzades per l’agència Chinese and Western Exchanges, que col·labora amb la Fundació URV per a la promoció de les titulacions del Centre d’Estudis Hispànics (CEH) de la URV.

La URV va participar en aquesta fira per últim cop l’any 2015, i a partir d’aquesta experiència, junt amb el creixent interès per conèixer la llengua espanyola a la Xina, va decidir participar-hi per tercera vegada. Així, en resposta a les necessitats específiques dels estudiants xinesos, el Centre d’Estudis Hispànics ha dissenyat un programa específic de preparació i adaptació que permetrà al col·lectiu xinès obtenir els coneixements lingüístics necessaris per cursar amb èxit un màster universitari a la URV. A banda d’aquest nou programa, el CEH té també una llarga experiència amb el programa formatiu permet als estudiants xinesos cursar a la URV el 3r o 4t any de la seva llicenciatura en espanyol.

La delegació de la URV-FURV que va prendre part en aquesta fira va estar formada per Titón Sancho, assessora de l’Oficina d’Atenció al Màster de la URV, i Blanca Domingo, tècnica de gestió de Congressos i programes Study Abroad de la Fundació URV, juntament amb Álvaro Sun, exestudiant de la URV d’origen xinès, que va explicar en primera persona l’experiència d’estudiar a la URV i viure a Tarragona.