06/02/2017

L’organització escolar per espais d’experimentació, al 3r Cafè Conceptual

Des del grau d'Educació Infantil a la Seu Universitària del Baix Penedès s'ha organitzat un nou Cafè Conceptual, que convoca universitaris i mestres, per conèixer i debatre experiències educatives innovadores com la de l'escola pública Martinet de Ripollet

El 3r Cafè conceptual va tenir una bona participació.

La Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia va organitzar el 3r Cafè  Conceptual a la Seu del Baix Penedès (Coma-ruga, el Vendrell), amb el títol: “Organització escolar per espais d’experimentació: xerrada i debat sobre l’escola pública Martinet de Ripollet (Barcelona)”.

Dins l’assignatura de segon del grau d’Educació infantil “Organització de l’espai escolar, materials i habilitats docents”, la responsable de l’ensenyament Pilar Iranzo i la professora Conxita Salgado van organitzar a la tarda la xerrada, la projecció de l’audiovisual sobre l’escola i debat posterior entorn l’experiència de l’Escola Pública Martinet del Ripollet (Barcelona).

Una moment de distensió de la trobada.

L’activitat es va obrir a la comunitat universitària i educativa i es van aplegar unes 55 persones entre estudiants, professores de la URV i mestres de la zona del Vendrell i Valls. Va ser una oportunitat per a debatre entorn les experiències d’escoles que estan ‘trencant’ els murs de les aules i permeten els infants experimentar més enllà de les assignatures. En un moment en què nombroses escoles ho estan organitzant, val la pena obrir debats i intercanvis d’experiències per a que les pràctiques de referència puguin ser valorades i contextualitzades.