Notes de premsa 16/04/2018

L’Orquestra i la Coral de la URV actuen per primera vegada a Salou amb motiu del 10è aniversari del Campus Extens

Les formacions musicals interpreten el Requiem en do menor de Cherubini com a cloenda de la commemoració de l'aniversari del Campus Extens a Salou

Un moment del concert al Teatre Auditori de Salou amb motiu del 10è aniversari del Campus Extens al municipi.

L’Orquestra de la URV, dirigida per Marcel Ortega, i la Coral de la URV, dirigida per Montserrat Rios, van actuar per primera vegada a Salou ahir diumenge 15 d’abril en la interpretació conjunta del Requiem en do menor de Cherubini. El concert que van fer al Teatre Auditori de Salou va ser l’acte de cloenda amb motiu de la celebració dels deu anys de creació del Campus Extens al municipi.

Salou va ser el primer municipi que va tenir una seu del Campus Extens de la URV fa 10 anys. Amb motiu de l’aniversari, la Coral i l’Orquestra van oferir el Requiem en do menor de Cherubini en una actuació que el públic va celebrar. Luigi Cherubini, el compositor italià establert a París al segle XVIII, va compondre aquest rèquiem per a cor mixte i orquestra en record del rei francès Lluís XVI. El director Marcel Ortega va explicar l’obra abans de començar i va avançar al públic alguns aspectes sorprenents.

L’Orquestra i la Coral de la URV van actuar per primera vegada a Salou.

La responsable del Campus Extens a Salou, Charo Ferrer, va fer un repàs dels deu anys d’activitat, i la regidora de Salou Maria José Rodríguez, delegada de Gestió d’Infraestructures i Manteniment de la Ciutat i Cultura, va agrair el compromís de la Universitat i va valorar positivament la participació de Salou en el projecte.

Des de l’any 2017 l’Orquestra i la Coral de la Universitat col·laboren en un programa anual de caràcter simfònicocoral. La Coral de la URV va ser fundada l’any 1991 per la seva actual directora, Montserrat Ríos. A més del de Cherubini, ha interpretat els rèquiems de Fauré, Duruflé i  Mozart, entre moltes altres peces. Ha guanyat diversos premis, els darrers dels quals el primer premi en polifonia i el segon en folklore en el concurs coral A Capella que es va celebrar a Pamplona al 2010.

L’Orquestra de la URV va néixer el curs 1999-2000, amb el nom d’Orquestra XVI-XXI, sota la direcció del professor Markus Schikora. El curs 2014-15 és Marcel Ortega qui rep l’encàrrec de dirigir la formació amb un projecte amb nous reptes: l’aposta per la innovació per mitjà de la música actual. El projecte d’estrenes per enguany inclou l’encàrrec de dues obres: la Suite catalana per banda del tortosí Josep Ollé (1987) i el Concert per gralla i orquestra del torrenc Elies Espí (1988). Entre la banda, que es va crear l’any passat, i l’orquestra es compta amb 75 músics.