02/03/2016

Luisa Fernanda Alarcón guanya el premi Work Experience ETSEQ-Messer

L'estudiant del màster d'Enginyeria Química de la URV ha rebut el diploma acreditatiu i el premi, que consisteix en l'import de la matrícula del primer curs. També farà una estada de pràctiques a Messer, on realitzarà el projecte final de màster que es basa en la millora de l'impacte mediambiental mitjançant el propi procés de fabricació de l'empresa

D'esquerra a dreta, Rubén Folgado (Messer), la premiada Luisa Fernanda Alarcón i Josep Bonet (ETSEQ).

Luisa Fernanda Alarcón, estudiant del màster d’Enginyeria Química, va rebre el diploma acreditatiu el 22 de febrer en un acte celebrat a la seu que l’empresa té a Vila-seca, on se li va lliurar el premi de 2.616 euros corresponent a la matrícula del màster. L’acte el van presidir el director i sotsdirector de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ), Josep Bonet i Allan Mackie, respectivament, i el director tècnic de Messer Ibérica, Rubén Folgado. Bonet va destacar la difusió que aquest premi està donant al Màster d’Enginyeria Química, com demostra el fet de què “la majoria d’estudiants que el realitzen venen d’altres centres d’Espanya i no només de la URV”.

Graduada en Enginyeria Química per la URV, Luisa Fernanda Alarcón farà les pràctiques del màster que està cursant a Messer, on també realitzarà el treball de final de màster, que consistirà en dissenyar, implementar i avaluar un sistema de control de pH a la torre de refrigeració de la Planta de Messer Ibérica al Morell. Amb aquest projecte es pretén eliminar completament l’ús d’àcid sulfúric per al control del pH, així com optimitzar el consum d’aigua i d’altres additius auxiliars del tractament d’aigua. Per portar-lo a terme, s’han de realitzar el disseny i l’enginyeria bàsica juntament amb la planificació i gestió dels treballs d’execució. Després de finalitzar la instal·lació, s’haurà d’avaluar l’eficàcia del tractament i analitzar en detall paràmetres de procés per realitzar un estudi de viabilitat econòmica. El projecte serà supervisat i coordinat per un tècnic d’aplicacions de Messer Ibérica.

Sobre Messer

Messer Ibérica de Gases S.A.U. fabrica, comercialitza i distribueix gasos industrials, medicinals i alimentaris. Aquesta filial de la multinacional alemanya Messer, de capital familiar, va ser fundada l’any 1970. La seva seu principal està ubicada al complex químic de Tarragona, on disposa de dos plantes de fraccionament d’aire i una xarxa de gasoductes per subministrar com a empresa de servei a les empreses químiques i petroquímiques de la zona.

Messer compta per a la comercialització de gasos comprimits amb una àmplia xarxa de distribuïdors i centres propis de distribució a tota la Península Ibèrica. Les plantes d’envasat de gasos estan ubicades a Tarragona i Alacant. L’empresa subministra a clients de múltiples sectors com la química, metal·lúrgia, fabricació de ceràmica i vidre, indústria alimentària, tècnica mediambiental, industrial farmacèutica, sanitat i laboratoris.

Programa Work Experience

Procurar una formació integral dels estudiants, atreure talent, facilitar l’ocupabilitat i acostar els estudis a l’àmbit laboral són alguns dels objectius del programa Work Experience, que l’ETSEQ va impulsar l’any 2013 i que ja ha aconseguit la complicitat de diverses companyies.

El programa potencia la relació universitat-empresa, i atorga premis econòmics al talent que permetin cobrir les despeses de matrícula del primer curs dels graus i dels diferents màsters que s’imparteixen a l’Escola. La iniciativa, adreçada als joves que vulguin cursar aquests estudis, ha tingut una acollida excel·lent entre les empreses col·laboradores, i dóna visibilitat al mètode docent que fa que l’ETSEQ tingui una de les taxes d’ocupabilitat més altes: un 85% dels estudiants troben feina el primer any.

En aquesta quarta edició, el programa Work Experience compta amb premis econòmics d’uns 2.500 euros per poder pagar les taxes de matrícula de graus. A més, ofereix vuit premis per cursar diferents màsters, els alumnes dels quals també tenen l’oportunitat de fer pràctiques a les empreses col·laboradores.

Més informació sobre el programa Work Experience, aquí.