01/10/2019

María Jiménez és la nova degana de la Facultat d’Infermeria

Es proposa garantir la qualitat de l'ensenyament, implementar formes d'aprenentatge i ensenyament noves i explorar propostes d'estudis

María Jiménez, degana de la Facultat d'Infermeria.

María Jiménez és la nova degana de la Facultat d’Infermeria, després que hagi estat escollida per unanimitat el 30 de setembre de 2019. Substitueix en el càrrec Roser Ricomà, que ha estat degana del centre els últims vuit anys. La candidatura de Jiménez ha estat l’única que s’ha presentat a les eleccions i dels 40 electors, van votar 26.

Jiménez ha estat des de l’any 2012 i fins ara directora del Departament d’Infermeria. Graduada en Infermeria i doctora en Antropologia Social i Cultural, és membre del grup de recerca d’Infermeria Aplicada de la URV i del grup de recerca PREHOSPEN, de la Universitat de Boras (Suècia), on és professora visitant. La seva recerca abasta l’àmbit de l’ètica aplicada, la bioètica i l’educació, però especialment les urgències i emergències, un camp sobre el qual és coordinadora i membre de projectes de recerca.

L’equip deganal l’integraran, a més de María Jiménez, Marisa Mateu com a vicedegana; Dolors Burjalès, secretària acadèmica; Alba Roca, Lourdes Rubio i Nuria Albacar, responsables d’enseyament al campus Catalunya, la seu del Baix Penedès i el campus Terres de l’Ebre, respectivament, i M. Antònia Martorell, coordinadora del Màster en Investigació en Ciències de la Infermeria.

Jiménez es planteja per aquest mandat, continuar treballant per incrementar els recursos humans i materials per a la docència i garantir un ensenyament de qualitat i ràtios ajustats. A més a més, explorarà noves propostes per a nous estudis de grau i postgrau, preveu potenciar la internacionalització a través d’assignatures en anglès, i incorporar metodologies actives i noves formes d’aprenentatge i ensenyament. També vol promoure la participació dels estudiants tant en els òrgans col·legiats com en jornades i activitats de la Facultat.