21/10/2015

Martí Torrallardona, XV Premi Jaume Ciurana d’Enologia

Ha rebut el premi com a millor estudiant d'Enologia del curs 2014-15, en un acte el dimecres 21 d'octubre. El patrocina l'assessoria vitivinícola Rius i Rius, i Martí Torrallardona destinarà l'ajut econòmic de 3.000 euros a aprendre en un celler a l'Argentina i a experimentar un nou vi a Catalunya

Martí Torrallardona rep el premi durant l'acte.

L’entrega ha tingut lloc a migdia, a l’aula 202 de la Facultat d’Enologia. El premi, que porta el nom del gran enòleg català Jaume Ciurana, vol promoure els estudis d’Enologia i distingeix, cada any, el millor estudiant d’Enologia graduat en el curs anterior,

El jove guardonat destinarà els diners a treballar en dos projectes. Al febrer de 2016 es desplaça a aprendre a un celler de l’Argentina, situat al peu dels Andes, que estudia diferents tipus de sòl i la influència del terroir (el sòl) en els vins. Farà una verema amb l’empresa de la coneguda família Zuccardi, i en el seu celler experimental seguirà la vinificació per terroirs. El seu objectiu és adquirir els coneixements i aplicar-los al conreu dels vins del Penedès. El segon projecte consisteix en experimentar un nou vi en col·laboració amb un cosí seu, que tindrà cura del conreu de la vinya i ell del procés tècnic d’elaboració del vi. Ho faran en una masia a Sant Jaume Sesoliveres, a Piera (l’Anoia).

Precisament Martí Torrallardona, en el II Simposi-Congrés Internacional de la Setmana del Cava que ha tingut lloc a l’octubre a Sant Sadurní d’Anoia, ha presentat un estudi sobre el consum de cava entre joves universitaris.

A la mesa de l’acte han estat presents tots els membres del jurat: Pere Bonet, president del Consell Regulador del Cava; Joan Miquel Canals, el degà de la Facultat d’Enologia; Jaume Ciurana, fill de l’enòleg que dóna nom al premi, com a president; Santi Rius, de Rius i Rius Assessoria Vitivinícola Integral, de Vilafranca del Penedès; i Agustí Segarra, director de la Càtedra per al foment de la innovación empresarial de la URV.

El degà del centre ha destacat el mèrit, per part de l’empresa patrocinadora, de la continuïtat en atorgar el premi, i ha destacat la presència en l’acte del president del Consell Regulador del Cava. Santi Rius ha dit que l’esperit del premi és contribuir a formar emprenedors en el món del vi. Els joves aporten dinamisme, innovació, imaginació inquietuds i valor afegit, i el premi és una mirada còmplice entre universitat i empresa. El jurat ha destacat la vinculació del projecte amb Catalunya i les empreses del sector.

El professor Jaume Gené, durant la conferència.

En l’acte Jaume Gené, professor de màrqueting de la URV, ha impartit la conferència “L’imprescindible màrqueting del vi”.

Més informació:

Premi Jaume Ciurana