21/02/2017

Més de 100 persones participen a una jornada sobre plurilingüisme a l’escola

Aquesta activitat formativa va servir per donar a conèixer el Marc d'Ensenyament de Llengües Vives, un marc de referència creat per elaborar un projecte d'ensenyament plurilingüe a les escoles de llengua catalana, obert a les llengües romàniques amb l'anglès com a llengua transnacional. El Departament de Pedagogia de la URV va participar en l'organització de la jornada, que es va fer l'11 de febrer al campus Catalunya

Es treballa per crear un projecte d’ensenyament plurilingüe a les escoles de llengua catalana.

Equips directius, mestres d’educació infantil, cicle inicial i responsables dels projectes plurilingües dels centres educatius van assistir a la jornada “Fem l’escola plurilingüe”, que va tenir lloc l’11 de febrer al campus Catalunya. Aquesta activitat formativa tenia per objectiu de donar a conèixer el Marc d’Ensenyament de Llengues Vives, un marc de referència creat per elaborar un projecte d’ensenyament plurilingüe a les escoles de llengua catalana, obert a les llengües romàniques amb l’anglès com a llengua transnacional.

Per desenvolupar aquest marc es compta amb el Termòmetre lingüístic, una prova de diagnòstic pedagògic de la competència lingüística per a infants de 5 anys concebuda, dissenyada i creada per la Societat Catalana de Pedagogia amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament i amb el mecenatge del Grup Promotor Santillana i el suport de la Fundació Lluís Carulla.

El Termòmetre Lingüístic ha de permetre programar l’ensenyament de llengües estrangeres de manera diversa, segons les possibilitats dels alumnes, i l’han de poder aplicar els mestres d’aula, que coneixen els infants, per valorar la seva competència als cinc anys ded’at en una situació habitual de classe.

Durant la jornada també es van crear grups de treball per establir criteris que permetin precisar els diferents nivells en l’oralitat en els alumnes de 5 anys.

La jornada “Fem l’escola plurilingüe” la va organitzar la Societat Catalana de Pedagogia de l’Institut d’Estudis Catalans amb el suport del Departament d’Ensenyament de la Generalitat i del Departament de Pedagogia de la Universitat Rovira i Virgili.