19/07/2018

Més de 120 alumnes participen en els tallers científics del programa EstiURV

Són joves de 4t d’ESO i de 1r de batxillerat que han pres part en alguna de les deu propostes científiques que enguany s’han dut a terme durant dues setmanes del mes de juliol

Una imatge del curs Biotecnologia a la teva taula, que acaba aquest divendres.

Han estat 120 joves que enguany han acabat el darrer curs d’ESO o el primer de batxillerat que han dedicat una setmana de les seves vacances d’estiu a participar dels tallers científics que organitza la URV, amb l’objectiu de fomentar el seu interès per la ciència en totes les seves disciplines i despertar vocacions. Aquest any, es deu tallers del programa EstiURV s’han repartit en dues setmanes i les sessions del segon torn finalitzen aquest divendres, 20 de juliol.

Per 4t d’ESO i 1r de Batxillerat els cursos que s’han ofert han estat els següents:

• English Matters, un curs de la Facultat de Lletres per millorar les destreses orals en llengua anglesa i per potenciar les habilitats per aprendre en anglès i el coneixement sobre el món anglosaxó. El curs els ha proporcionat eines i estratègies per assolir un nivell oral avançat.
  • Disseny i fabricació d’objectes tridimiensionals amb tècniques analògiques i tecnologia d’impressió 3D digital. És un curs de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura (ETSA) que introdueix l’alumnat a endinsar-se al món de la representació tridimensional d’objecte a través de programes com l’Sketchup o l’Autocad 3D.
  • Microorganismes al teu got: begudes fermentades. La Facultat d’Enologia proposa un curs en què es fa una introducció als processos relacionats amb l’elaboració de les begudes fermentades i pràctiques per conèixer els microorganismes que intervenen en la seva producció.
  • Introducció a l’Enginyeria Mecànica assistida per ordinador. L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ) ha proposat aquest curs en què dona una visió de l’assistència que donen els programaris actuals a l’enginyeria mecànica: disseny 3D, la creació de plànols, l’aplicació dels mòduls de simulació, etc.
  • Introducció al Dibuix Tècnic a les enginyeries mitjançant modelatge i impressió 3D . Un altre curs de l’ETSEQ en què s’introdueix l’alumne als conceptes bàsics de la representació gràfica a l’enginyeria, mitjançant metodologies de modelatge i impressió 3D, representació gràfica i acotació normalitzada de peces.
  • La probabilitat a través dels jocs d’atzar. Per primer cop la Facultat d’Economia i Empresa ha proposat aquest curs en què s’ensenya a  utilitzar els jocs d’atzar perquè l’alumne adquireixi i desenvolupi de forma intuïtiva els conceptes bàsics de probabilitat que l’ajudin a prendre decisions més eficients.
  • La Internet de les coses & Big Data. És un curs de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) . La Internet de les coses fa referència a la interconnexió dels objectes de la vida quotidiana amb la internet Aquesta gran quantitat d’informació es pot analitzar per obtenir nous coneixements que poden millorar la vida de les persones.
El taller Descobreix la Química! ha ofert sessions sobre química a la cuina.
  • Les molècules més vives que mai!  Aquest curs de la Facultat de Química ensenya a respondre preguntes com ara: Què són les biomolècules? On estan localitzades les molècules dins la cèl·lules? Quina és la seva funció? Com les determinem i quantifiquem? Quines són les principals vies metabòliques? Quin és el paper dels enzims?
  • Descobreix la Química! Aquest altre curs de la Facultat de Química ajuda a descobrir la Química des d’un altre punt de vista, veient com la es pot  veure en la vida quotidiana, com es pot utilitzar per generar energia, per cuinar o per millorar el medi ambient, entre altres aplicacions.

A banda hi ha un curs de la Facultat d’Enologia, Biotecnologia a la teva taula, que s’ha ofert a alumnes de primer d’ESO i en què es fa una introducció a la Biotecnologia dels aliments i casos pràctics al laboratori.