21/01/2020

Més de 250 persones aborden la lingüística des d’un punt de vista multidisciplinari

El Departament de Filologies Romàniques de la URV organitza el XLIX Simposi Internacional de Lingüística al campus Catalunya

La lingüística és la ciència que estudia la llengua. I no només des del punt de vista fonètic, gramatical o lexicogràfic. Aquesta disciplina comprèn molts més àmbits del coneixement: psicolingüística, lingüística computacional, la lingüística des del punt de vista del discurs polític o fins i tot la lingüística forense; aspectes que actualment s’estudien i que estaran presents a les ponències i comunicacions que es presenten, des d’avui fins divendres, en el marc del XLIX Simposi Internacional de Lingüística que té lloc per primera vegada a Tarragona i que es fa al campus Catalunya. El Departament de Filologies Romàniques de la URV ha organitzat aquest esdeveniment en el que participen més de 250 professionals nacionals i internacionals.

Un dels objectius d’aquesta trobada és abordar la lingüística des de totes les disciplines que la integren. Això es veu reflectit a la taula rodona “Una aproximació interdisciplinària a l’origen del llenguatge humà”, que ha tingut lloc durant el matí de la primera jornada del Simposi i en el que han participat José Eugenio García Albea, investigador del Grup de Recerca en Psicolingüística de la URV; Eudald Carbonell, prehistoriador i investigador del grup de recerca en Autoecologia Humana del Quaternari de la URV i també investigador de l’Institut de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES) i Cedric Boeckx, investigador ICREA a la Universitat de Barcelona.

El Simposi també pretén donar a conèixer les darreres recerques en l’àmbit de la lingüística i obrir aquest espai de debat i coneixement a estudiants de doctorat per a que puguin donar a conèixer les seves línies de recerca a través de comunicacions.

El programa també compta amb tres ponències plenàries impartides per referents en l’àmbit de la lingüística, com són María Victoria Escandell, Catedràtica de Lingüística de la UNED; José Antonio Pascual, Catedràtic emèrit de Llengua Espanyola de la Universitat Carlos III de Madrid i membre de la Real Academia Española (RAE) i Elisabeth Gibert, professora associada de la Universitat Autònoma de Barcelona. A més, es fan més de 150 comunicacions en diferents sessions paral·leles.