21/04/2015

Més de 30 empreses, presents al Fòrum de l’Ocupació Universitària al campus Sescelades

Els estudiants hi poden trobar oportunitats de feina ja que hi prenen part empreses dels sectors relacionats amb els ensenyaments del campus. A banda de les empreses que busquen perfils científico-tècnics, per primer any hi són presents una escola de formació que fa selecció de titulats d'educació. El Fòrum arriba a Sescelades dimecres 22 d'abril, després que el 16 d’abril se celebrés al campus Bellissens, a Reus

Fins a 32 estands omplen el pati del campus de Sescelades de la URV en l’11a edició del Fòrum de l’Ocupació que organitza el Centre d’Atenció als Estudiants (CAE). Aquest any, a banda de quatre empreses de recursos humans que s’obren a diferents perfils professionals,  hi destaquen empreses que busquen perfils d’enginyers informàtics –una de les professions de les que s’està percebent més demanda-  a més de l’ Associació d’empreses del sector de les tecnologies de la informació i comunicació (TIC) del Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre i empreses del territori que busquen professionals amb aquesta formació. Però no només d’aquesta. També hi són representades algunes de les principals empreses químiques de Tarragona,  de productes electrònics,  companyies que busquen enginyers tècnics i superiors i empreses de l’àmbit de l’enologia i del turisme, que també hi seran presents. Aquest any i per primer cop, hi ha una escola que  busca atreure titulats en educació. El Fòrum es pot visitar al pati del campus de 09.30 a 14.00 i de 15.00 a 18.00.

Fòrum_ocupació_Bellissens_2015
Imatge de l’edició que es va fer dijous passat, 16 d’abril, al campus Bellissens de Reus, a la Facultat d’Economia i Empresa.

El Fòrum de l’Ocupació Universitària és el punt de trobada anual entre la comunitat universitària i el sector socioeconòmic de les comarques de Tarragona. A la URV se’n celebren dos cada any, un al camps Bellissens, a la facultat d’Economia i Empresa, a Reus  que es va fer dijous passat, dia 16- adreçada especialment als ensenyaments amb un perfil de gestió i administració ciències econòmiques i empresarials, ciències jurídiques i turisme- i l’altre al campus Sescelades, amb especial incidència en les carreres científico-tècniques.  Els estudiants d’últims cursos i els titulats universitaris tenen l’oportunitat de  rebre informació de primera mà dels responsables de recursos humans de les empreses més importants de l’entorn  i obtenir respostes als dubtes sobre el seu futur laboral.

Fòrum_ocupació_Bellissens_2015
El taller “Activa el teu potencial emprenedor-Caminar sobre vidres trencats” es va fer a Reus i es repetirà aquest dimecres al campus Sescelades.

Al Fòrum s’hi  troben representats molts dels sectors econòmics i gairebé tot els perfils acadèmics, per tant, qualsevol persona, independentment del seu ensenyament i situació.  A banda dels estands de la fira, els assistents poden participar a les xerrades i els tallers que s’han organitzat durant tota la jornada.  A la Sala de Graus de l’ETSE / ETSEQ s’organitzaran xerrades sobre la inserció laboral dels joves en el medi natural  o sobre l’oferta de postgrau a la Universitat i les beques per accedir als màsters, entre d’altres. I es faran també dos tallers, una dinàmica de grup sobre com afrontar un procés de selecció i un taller que donarà les eines per activar el potencial emprenedor. Organitzat per URV Emprèn, aquest taller ofereix  dinàmiques per fer ser conscient del protagonisme l’actitud té a l’hora d’encarar determinades  situacions i a emprendre amb seguretat.