20/04/2015

Més de 400 persones a la II Cursa Solidària de la URV

La II Cursa Solidària, el diumenge 19 d'abril, ha estat un èxit gràcies als participants, que han recorregut el Port i el passeig Marítim en un dia assolellat i amb ambient festiu. Ha augmentat el nombre de participants de la comunitat universitària, i la recaptació obtinguda serà destinada al projecte d'Horts Socials

La II Cursa Solidària de la URV. 10 quilòmetres de solidaritat, ha sortit entre el Refugi 1 i el Refugi 2 del Port de Tarragona, amb un recorregut pel Moll de Costa i Far de la Banya i el Passeig Marítim de la ciutat. Ha estat la segona edició d’un esdeveniment universitari, esportiu, solidari, esportiu i ciutadà, que té ànim de continuïtat.

Han participat 421 persones. Aquest any hi hagut tres modalitats de participació: la cursa de 10 km individual, la cursa 2 x 5 km. en parelles i la caminada.

La primera sortida programada ha estat la dels caminadors, nova modalitat d’enguany  que ha comptat amb 138 participants, que, d’una forma no competitiva han fet els cinc quilòmetres pel remodelat passeig de l’Escullera. Mitja hora més tard, han sortit els 235 corredors de la prova de 10km, amb victòria en categoria masculina per Jorge de Andrés (Independent) amb un temps de 34 minuts i 19 segons. Han completat el podi el guanyador de la primera edició, Ferran de Torres (34:38) del CA Runners Tarragona i Òscar Gómez (35:22) del CA Francolí.

En categoria femenina, la guanyadora ha estat Mireia Sosa (37:47) del CA Runners Tarragona seguida d’Anahi Herrera (41:04) del club Tarragona Fondistes. La tercera posició ha estat per Anna Sumoy (Independent) amb un temps de 46 minuts i 5 segons.

Als relleus de 5km, han pres part 48 esportistes. L’equip guanyador en categoria masculina ha estat el format per Ferran de Torres i Jorge Ramos (33:57) , tots dos del CA Runners Tarragona. En categoria mixta, Enric Sabaté i Mireia Sosa, també del CA Runners Tarragona, han estat els més ràpids amb un temps de 35 minuts i 5 segons.  Emma Vidal i Paula Romero (Independents) han estat  el relleu femení guanyador creuant la meta en 50 minuts i 8 segons.

El premi especial a l’entitat més participativa, a excepció de la URV que com organitzadora de la cursa va desestimar rebre aquesta distinció, ha anat  a parar al Club Atletisme Runners Tarragona.

cursasolid153
Els nedadors, abans de començar la seva cursa per mar

La II Cursa Solidària també ha tingut la seva versió per mar. Nedadors de llarga distancia d’aigües obertes de diversos clubs de natació de Catalunya i de la URV, han acompanyat i han donat suport des del mar a l’esdeveniment, fent un recorregut de 9 km que ha sortit des de la Societat d’Exploracions Marines del Port de Tarragona, ha arribat fins la platja de l’Arrabassada i ha finalitzat al Club Nàutic de Tarragona. Aquesta travessia s’ha realitzat de manera neutralitzada i agrupada a un ritme de 3,2-3,5 km i ha estat la distància més llarga nedada mai al litoral de la ciutat de Tarragona.

L’entrega de trofeus ha estat estar presidida pel Vicerector d’Universitat i Societat, Jordi Tous, la Vicerectora de Docència, Estudiants i Comunitat Universitària, Arantxa Capdevila, la representant territorial de l’Esport a Tarragona, Gemma Solé, la vocal del Consell Esportiu del Tarragonès,  Estefania Serrano i la directora de Comunicació i Relacions Institucionals del Port de Tarragona,  Montse Adán.

La recaptació obtinguda va destinada a fer possible el projecte Horts Socials de la URV: l’educació ambiental per a la innovació social. Teniu informació aquí

En la primera edició de la cursa, el novembre de l’any passat, van participar 180 persones i es van recaptar 4.500 €, que ja es van destinar a aquest projecte com a guanyador de la Convocatòria per a Projectes d’Innovació Social.

Els organitzadors han estat el Centre de Cooperació al Desenvolupament URV Solidària i Esports URV, amb el suport tècnic de Running Solutions. L’esdeveniment ha comptat amb un ampli suport institucional i amb molts patrocinadors.

Les classificacions  es poden consultar a www.urv.cat/cursasolidaria