16/12/2015

Més de cent associacions de dotze països europeus i àrabs debaten noves vies d’educació a Tarragona

Tarragona acull representants de 108 associacions de dotze països, que entre el 16 i el 19 de desembre debaten i porten a la pràctica innovadores maneres d'entendre i promoure l'educació no formal en països euromediterranis, a fi d'adquirir coneixements, habilitats i actituds

Els membres de les associacions participants van compartir experiències i bones pràctiques en l’àmbit de l’educació no formal.

És la trobada “Educació no formal i intercultural a la Mediterrània”, que es fa a la URV i que compta també amb un destacat programa de concerts, actuacions castelleres i activitats lúdiques a diferents places de la ciutat, així com uns tallers a les escoles de Tarragona, La trobada és oberta a totes les entitats de la societat civil i la ciutadania. Per a la trobada s’ha escollit Tarragona per la seva mediterraneïtat, el seu ric patrimoni arqueològic i perquè és seu dels propers Jocs del Mediterrani, a la primavera de 2017.

Els objectius de la iniciativa són possibilitar que el centenar d’associacions procedents d’Algèria, el Líban, Bèlgica, Lituània, Espanya, Marroc, França, Palestina, Irlanda, Portugal, Jordánia i Tunísia tinguin la possibilitat de compartir experiències i bones pràctiques en l’àmbit de l’educació no formal, així com reflexionar sobre noves iniciatives en aquest camp aplicables als diversos contextos dels països euromediterranis.

La trobada l’obren el rector de la URV Josep Anton Ferré, el president executiu de l’IEMed Senén Florensa; el director de la Fundació Anna Lindh, Hatem Atallah, i l’alcalde de Tarraonga Josep Félix Ballesteros, el dimecres, 16 de desembre a les 19 h. al Paranim de la Universitat, al Rectorat.

_ENF0138
Els Pataquers de la URV van oferir una actuació a l’entrada del Rectorat.

La cita està organitzada per l’Institut Europeu de la Mediterrània (IEMed) i la Fundació Anna Lindh per al Diàleg Intercultural (FAL), amb la col·laboració de l’Ajuntament de Tarragona, la URV i la Càtedra UNESCO per al Diàleg Intercultural al Mediterrani, de la URV. La iniciativa s’emmarca en el mandat de l’IEMed i la Fundació Anna Lindh, de promoure el diàleg i la cooperació entre els pobles i les cultures de la Mediterrània, finalitat especialment vigent i urgent ateses la inestabilitat política i les amenaces que viu actualment la regió mediterrània.

Les associacions i entitats de la societat civil que hi prenen part són membres de la Fundació Anna Lindh, una xarxa euromediterrània amb seu a Alexandria, promoguda en el marc del Procés Euromediterrani, que agrupa 4.000 entitats de la societat civil de 43 països que treballen en el marc del diàleg intercultural. És el segon cop que s’organitza una trobada que aplega entitats de tants països.

Per la seva banda, l’IEMed és un centre especialitzat en les relacions euromediterrànies, amb seu a Barcelona des del 1989. És el coordinador de la Xarxa Espanyola de la Fundació Anna Lindh, que és la xarxa amb més representació a Tarragona.

Més informació:

Acció Anna Lindh-IEMed