Diari digital de la URV -

21/05/2018

Mi Qi, estudiant: “El meu repte era entendre la informació meteorològica”

L'estudiant xinès, que avui ha rebut el diploma de tercer del Curs Universitari en Llengua Espanyola, ha estat un dels portaveus dels seus 137 companys que enguany han estudiat a la URV

L'estudiant Mi Qi (Miguel), durant la seva intervenció.

“El meu repte personal, quan vaig començar a estudiar espanyol, era entendre la informació meteorològica que es difon a través dels mitjans de comunicació”. Així ho ha explicat l’estudiant xinès Mi Qi, batejat com a Miguel a Tarragona, de 3r del Curs Universitari en Llengua Espanyola, que ha estat portaveu dels seus companys. En total, 137 estudiants xinesos han rebut aquest matí els diplomes 2017-18 dels seus estudis a la URV, en un acte a l’Aula Magna del campus Catalunya.

El jove estudiant ha recordat les paraules que li havien dit companys que ja havien estat a la URV: “Tarragona és una ciutat perillosa… perquè et pots enamorar d’ella!” Ha enumerat els atractius de la seva vida quotidiana aquí, com les platges, o menjars com els calçots i les olives; dels estudis ha subratllat amb humor, per exemple, la dificultat de pronuncia la erre; i ha agraït la feina del professorat (“són els nostres pares”). Tarragona i la URV “són la nostra família per sempre”, ha dit.

L’estudiant Thao Linzhan Zhan, que aquí ha adoptat el nom de Penèlope, ha acabat enguany els seus estudis a la URV i ha rebut el diploma de 4art del Curs d’Especialització en Llengua Espanyola. “Tot passa massa ràpid”, ha dit en la seva intervenció com a portaveu dels seus companys de curs. “Demà ja marxo, però vull aprofitar cada minut que em queda d’estar a Tarragona”, ha confessat. Ja sent enyorança del període que ha passat a la URV, i ha acabat dient: “Ens veiem en el futur!”.

Un dels grups de graduats del curs 2017-18.

Cada any els estudiants  es desplacen a la URV i segueixen aquí dos cursos acadèmics com a part dels estudis iniciats al seu país. Enguany, els alumnes pertanyen a deu universitats: Yunnan Normal University (13 persones), Tianjin Foreign Studies University (6); Shenzen University (17), Jilin Huaqiao Foreign Languages Institute (8), Hebei Normal University (2), Hangzhou University (16), Guilin Tourism University (GTU, 8); Dalian University of Foreign Languages (41), Binhai School of Foreign Affairs (3) i Beijing City University (23).

Els estudiants xinesos més brillants d’aquest curs 2017-18, amb una mitjana de notes igual o superior a 9.
Molts premis i reconeixements

Al llarg de l’acte, a més dels diplomes del curs, els joves xinesos han rebut molts premis i reconeixements, fruit de les seves activitats acadèmiques i també de voluntariat, per donar a conèixer la seva cultura.

Nou estudiants han estat premiats, per obtenir una qualificació mitjana de 9 o superior a 9. Són: Yan Zihui (Lucía), Yuan Ping (Penèlope) i Zhan Lin (Esperanza) i Penèlope, han obtingut un 9; Shao Shuchen (Esperanza), un 9,1; Mi Qui (Miguel) i Liu Lisha, un 9,2; i Lui Lanxin (Paz) i Ren Quing Hua (Remedios), un 9,5.

Sis estudiants han rebut accèssits i premis en el I Certamen Literario  del Centre de Estudios Hispánicos (CEH) de poesia sobre la primavera, que s’ha organitzat en l’assignatura de la professora M. José Rodríguez. El premi se l’ha emportat el poema Despedida, de Mi Qi (Miguel). S’han projectat els millors vídeos preparats per l’alumnat i la professora Lismary Castillo en l’assignatura Fonética y Pronunciación, escollits per ells mateixos. I s’han entregat certificats que premien la participació d’estudiants com a ajudants docents, la col·laboració en activitats del Centre d’Estudis Hispànics (CEH) de la URV, amb l’Associació d’Estudiants i Investigadors Xinesos a Tarragona i amb les activitats del Nou Any Xinès. L’acte ha acabat amb una exhibició dels dotze estudiants que han seguit el curs de flamenc impartit pel professor i ballarí professional Iván Góngora.

L’acte l’han iniciat el degà de la Facultat de Lletres, Josep Sánchez Cervelló, el director del Centro de Estudios Hispánicos, Antonio Nomdedeu, centre organitzador dels estudis dels estudiants xinesos juntament amb el Centre de Formació Permanent (CFP) de la Fundació URV, i la directora d’aquest centre, Charo Romano. El degà ha destacat la importància de la cultura xinesa i l’habilitat d’atraure talent de la URV, amb la integració dels estudiants xinesos a les aules. Antonio Nomededeu, que ha fet gran part de la seva intervenció en xinès, ha agraït la tasca del professorat i personal del CEH, especialment de la professora Esther Forgas, que el va crear fa cinc anys, i que ha estat homenatjada en l’acte. Charo Romano ha demanat els estudiants xinesos que a partir d’ara siguin ambaixadors de la URV i de la cultura que els ha acollit, en una societat que vol ser una “oberta, plural i inclusiva”.

La catedràtica Esther Forgas, homenatjada com a fundadora del Centre d’Estudis Hispànics.