19/07/2017

Mil empreses i institucions acullen els estudiants de la URV en pràctiques

A la II Jornada de Treball sobre Pràctiques Externes, els responsables universitaris van compartir informacions i experiències sobre aquesta part de la docència

Des de l’any 2015 fins l’actualitat, s’han signat mil convenis de pràctiques amb empreses i institucions que formalitzen la seva col·laboració amb la Universitat en rebre estudiants per fer-hi pràctiques. Són de tots els sectors d’activitat, en correspondència amb els graus i màsters que es fan a la Universitat. Principalment són de la demarcació de Tarragona i també de Barcelona, però n’hi ha de tot arreu, incloent l’estranger. La URV va fer, recentment, un reconeixement a un centenar d’empreses i institucions, d’aquest miler que col·laboren amb la Universitat. Eren les empreses que reben estudiants en pràctiques de dos o més centres de la URV.

Precisament, a la II Jornada de Treball sobre pràctiques Externes es va fer balanç d’aquests convenis i revisió del protocol de la signatura de convenis. Organitzada per l’Oficina d’Orientació Universitària (OOU), la Jornada va tenir lloc el dia 12 de juliol al campus Catalunya i hi va assistir una trentena de persones relacionades amb aquest àmbit: responsables d’ensenyament i coordinadors de màster, coordinadors de pràctiques i TFG/TFM, tècnics de suport a deganat i de suport a la qualitat docent, tutors de pràctiques i gestors administratius de pràctiques. Miquel Àngel Garcia i José Carlos Martín (OOU) van coordinar la Jornada, que també va comptar amb l’assistència dels vicerectors Jordi Tous, d’Universitat i Societat, i Arantxa Capdevila, de Docència, Estudiants i Comunitat Universitària.

Es va parlar de les pràctiques en empreses per realitzar el Treball Final de Grau/Treball Final de Màster, i de la remuneració obligatòria de les pràctiques extracurriculars que fan els estudiants, els criteris de la seva aplicació i la política de difusió. Aquestes pràctiques, que es fan voluntàriament a banda de les curriculars, suposen que l’empresa, a més de la remuneració, ha de donar d’alta l’estudiant a la Seguretat Social per a la cobertura sanitària i la cotització. La mesura entra en vigor per al curs 2017-18, impulsada pel Consell Social de la URV i treballada en el si de la Universitat. Es va aprovar en el Consell de Govern del 27 d’abril passat.

A aquesta trobada sobre les pràctiques, que va resultar molt positiva, es van intercanviar experiències i exposar dubtes i preguntes sobre diferents aspectes d’aquesta activitat. Per a la Jornada de l’any que ve un dels temes a tractar seran les pràctiques internacionals.