06/11/2017

Minerva Pi: “Conservo la memòria dels programes i dels professors d’aquests deu anys”

Iniciadora de les Aules de la Gent Gran de Falset, va intervenir en la inauguració de curs de les Aules

Minerva Pi, durant la seva intervenció.

Minerva Pi, amb 80 anys, continua sent alumna de l’Aula de la Gent Gran de Falset. En va ser la iniciadora, fa deu anys, des de la presidència de l’Associació de Jubilats de la capital del Priorat. En la inauguració de curs 2017-18 de les Aules de la Gent Gran de la URV, el divendres 3 de novembre, va fer un balanç de les classes rebudes i els professors que les van impartir. Va ser en un emotiu acte al teatre de l’Artesana.

“Amb tot el que guardo de deu anys de classes, conec els temes que més han agradat tothom i els professors que ens han deixat més empremta”, diu Minerva Pi. “Nosaltres, la gent gran, som de les generacions de la guerra i la postguerra i estàvem lluny de la Universitat, que estava a Barcelona, i era una utopia anar-hi”. Ara la tenen a casa, amb les classes dels divendres cada quinze dies a la Llar dels Jubilats, i són l’aula amb més matrícula, cada any 70 o 80 persones, en proporció a la població del territori. Recorda  a Josep M. Sabaté, iniciador de les aules que els va fer classe d’Història, i les classes de diferents disciplines que els van ensenyar sobre l’hemologia, sobre el testament vital, sobre com aprendre a mirar un quadre o sobre la música. Minerva Pi, que va ser iniciadora de l’Oficina de Turisme del Consell Comarcal de Falset, és autora del llibre “Priorat a taula” i coautora de “La cuina tradicional del Priorat”, juntament amb Roser Vernet.

Un moment de l’acte, amb les persones que hi van intervenir.

La inauguració del curs es va fer a Falset, precisament amb motiu del 10è aniversari d’aquesta aula. Aquest acte és de caràcter rotatori, i visita les aules d’acord amb la seva antigüitat. A més de Minerva Pi, va comptar amb la presència i unes paraules del rector de la URV, Josep Anton Ferré, que va declara inaugurat el curs, la coordinadora de les Aules de la Gent Gran, Anna Isabel Serra, el president de les Aules de la Gent Gran de Falset, Pere Domènech, l’alcalde de Falset, Jaume Domènech, i el president del Consell Comarcal del Priorat Jordi Sabaté. També van intervenir Isabel Miró, professora jubilada de la URV i excoordinadora de les Aules, i també Josep Ma. Sabaté, professor jubilat de la URV i primer coordinador de les Aules. Com a cloenda, la coral de Falset va interpretar el Gaudeamus Igitur.

La Coral de Falset va actuar a la cloenda.

Les Aules de la Gent Gran, que responen a les inquietuds culturals de la tercera edat, compten amb 23 centres a tota la demarcació de Tarragona, que seran 24 amb la inauguració demà dimarts 7 de novembre de la nova aula d’Alcover. En el curs passat, les Aules van tenir un total de 1.647 alumnes i es van impartir 456 ponències.