27/04/2017

Molta participació en el Fòrum de l’Ocupació de Sescelades

La 13a edició del Fòrum al campus cientificotecnològic ha registrat moltes visites d'estudiants i més participació d'empreses que en l'edició anterior

Al llarg de la jornada d’ahir dimecres 26 d’abril, el públic omplia els estands de les empreses que hi van participar. Aquesta edició del Fòrum anava adreçada a la major part d’ensenyaments de la URV, però amb especial incidència en les carreres cientificotècniques, que són les que s’imparteixen al campus.

Mitjançant la presència física d’empreses a la universitat, el Fòrum esdevé el punt de trobada més important entre els universitaris i els ocupadors de les comarques meridionals. Enguany van participar a Sescelades 34 empreses, dos més que l’any anterior. Així els estudiants dels últims cursos i els titulats universitaris van tenir l’ocasió de rebre informació de primera mà dels responsables de recursos humans de les empreses més importants de l’entorn. Les empreses i entitats participants, per la seva part, van tenir l’oportunitat de conèixer la realitat universitària, i comprovar in situ les motivacions i expectatives dels universitaris, explicar els seus processos de selecció i captar candidats. En definitiva, van mantenir un contacte directe amb els futurs professionals.

A més de la tasca que durant tot l’any du a terme OcupacióURV, paral·lelament al Fòrum es van organitzar diferents activitats de formació per ajudar els joves que busquen feina: tallers impartits per algunes empreses (Dinàmica de grup per afrontar un procés de selecció; La importància de la diversitat a Dow; Elevator Pitch. Com presentar-se en menys de dos minuts; o Qui ets a Linkedin?); xerrades  (“Crea el teu lloc de treball”, “Viajes para tí: d’una agència de viatges a una empresa tecnològica”, “Avantatges de contractar un doctor/a a l’empresa”); i sessions informatives, sobre els programes de màster que ofereixen l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ).