29/03/2017

Molta participació en la IV Simulació del Parlament Europeu

A l'exercici parlamentari d'enguany, estudiants de la URV i de secundària van participar activament

Els estudiants de la URV votaran en les eleccions a rector o rectora de la URV.

Per quart any consecutiu, la ciutat de Tarragona va acollir la IV Simulació del Parlament Europeu, que va tenir lloc el dimarts 28 de marc al campus Catalunya. Els participants es van posar a la pell d’un eurodiputat/da per un dia i van poder tenir l’experiència simulada de viure des de dins com funciona aquesta institució. Enguany, l’exercici es va obrir a la participació dels centres de secundària. Hi van participar 130 persones, 90 dels quals eren estudiants dels graus de Dret, d’Administració i Direccció d’Empreses-Dret i de Dret-Relacions Laborals i Ocupació de la URV; i una trentena, procedents de l’escola La Salle, el col·legi Sagrat Cor i l’Institut Tarragona. Els estudiants van participar molt activament, al llarg de tota la jornada. L’activitat va comptar amb la presència de la cap de l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona, Maria Teresa Calvo, i amb els professors de la URV Alfons González Bondia i Adrià Calvet.

Un estudiant intervenint des del faristol.

Com els eurodiputats en seu parlamentària, els participants en la simulació van treballar en el marc de grups polítics i comissions sectorials, i van debatre sobre algunes qüestions d’actualitat europea. En el moment de la inscripció, a cada persona se li adjudica l’adscripció a un grup parlamentari i a una comissió parlamentària, i se’ls facilita dossiers previs sobre la línia política de cada grup parlamentari i sobre els temes a tractar. Els participants van actuar com a membres dels grups de Socialdemòcrates Europeus, Liberals Europeus, Esquerra verda Europea i Democristians Europeus. Pel que fa a les comissions, van prendre part en quatre. En la d’Afers constitucionals, van treballar sobre: “El posicionament de la UE davant les negociacions amb el Regne Unit”; en la de Medi ambient, salut pública i seguretat alimentària, van treballar sobre: “L’economia circular: per una Europa més ecològica i competitiva”; a la de Llibertats civils, justícia i afers interns, van debatre sobre: “Generar energia amb residus”; i en la de Cultura i educació, van debatre sobre: “Erasmus+: un instrument per a posar en alça els valors europeus fomentant la mobilitat dels joves”.

Tots els participants, al final de la jornada.

A cada comissió hi havia una persona dinamitzadora que va conduir el debat, mentre que un assessor jurídic es va encarregar que la proposta que sortís fos matèria de competència de les institucions europees. Unes propostes de resolució que després es van presentar als grups polítics i també a la sessió plenària, que es va fer a partir de migdia. Les propostes de resolució amb les esmenes incorporades es presentaran a l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona.

La simulació està organitzada pel centre d’informació Europe Direct Tarragona, organisme encarregat de fomentar el coneixement de les institucions europees entre els ciutadans de les nostres comarques, i la Facultat de Ciències Jurídiques de la URV.