30/05/2019

Té per objectiu consolidar l'oferta d'ensenyaments per donar resposta a les necessitats de la societat i incrementar el prestigi del centre

Montse Ferrando, directora de l'ETSEQ.

Montse Ferrando és la nova directora de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ). La junta del centre va atorgar 25 vots a Ferrando, 23 a Joan Salvadó i 1 vot en blanc en les eleccions que van tenir lloc el passat 15 de maig. Ferrando substitueix així Josep Bonet, que ha estat director de l’ETSEQ des del maig de 2015 fins a les eleccions d’aquest 2019.

Montse Ferrando és professora de Tecnologia dels Aliments del Departament d’Enginyeria Química i investigadora principal del grup de recerca Food Sensometry and Engineering (FoodSE).  Va fer el doctorat al Federal Research Centre for Nutrition de Karlsruhe (Alemanya) i va ser investigadora del Helmholz Institute for Biomedical Engineering, de la RWTH Aachen University (Alemanya). Les seves línies de recerca se centren en la reformulació d’aliments a partir noves fonts d’ingredients sostenibles, en particular insectes. A més a més, ha estat responsable d’ensenyament del grau d’Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris des del 2010 fins a l’actualitat.

L’equip que encapçala l’integren Allan Mackie com a sots-director; Cristina Urbina, secretària; Xavier Farriol, responsable d’ensenyament del grau d’Enginyeria Química; Francisco Huera, responsable d’ensenyament del grau d’Enginyeria Mecànica, i Sílvia de Lamo, responsable dels estudis de grau en Bioprocessos Alimentaris. En l’àmbit de màster, Frank Stüber coordinarà el d’Enginyeria Química; Sandra Contreras, el Màster d’Enginyeria Ambiental i Sostenibilitat Energètica; Magda Constantí serà coordinadora del Màster de Prevenció de Riscos Laborals; Anton Vernet, del Màster Mecànica de Fluids Computacional; Jordi Riu, del Màster Nanociència, Materials i Processos, i Alberto Coronas, del Màster Sistemes i Tecnologies de Conversió d’Energia.

Els objectius de la direcció de l’ETSEQ per els propers anys són consolidar una oferta d’ensenyaments atractiva i sostenible que doni resposta a les necessitats de la societat i, alhora, incrementar el prestigi nacional i internacional del centre incidint sobre els elements que valoren els principals agents externs.

Per aconseguir-ho, articularan diferents eixos d’acció. El primer se centrarà en avançar en el model educatiu de l’ETSEQ a través del desenvolupament de pautes metodològiques, que tinguin l’estudiant en el centre del procés d’aprenentatge. El segon tindrà el focus en l’impacte de la difusió i comunicació com element fonamental per millorar el prestigi i reputació del centre, mentre que el tercer incidirà sobre la visibilitat internacional de l’ETSEQ.