06/09/2016

Nou carnet de la URV, a l’abast dels estudiants

Els estudiants de nou accés i els que no disposen encara del carnet nou ja poden fer la gestió ràpida i còmodament als punts d'emissió instantània dels campus, al llarg de setembre i octubre. Els identifica com a membres de la comunitat universitària, permet l'accés als diferents espais universitaris i permet la certificació digital

Per als estudiants a partir de segon curs, aquest carnet substitueix el de color granat. Els estudiants de doctorat, màster i mobilitat que encara no tinguin el carnet nou també poden acostar-se als punts d’emissió instantània per fer-se’l. El requisit imprescindible és estar matriculat a la URV en el curs 2016-17.

El carnetURV és una targeta identificativa que conté la informació necessària per tal d’identificar la persona propietària com a membre de la comunitat universitària. El xip criptogràfic de què disposa fa possible diferents usos: accés als CRAI, al Servei de préstec (documents, espais i equipaments), accés a pàrquings amb tarifaURV; l’accés a espais universitaris i la Certificació digital i signatura electrònica.

Per aconseguir el carnet, només cal anar als punts d’emissió instantània amb el NIF (Número d’Identificació Fiscal), NIE (Número d’Identitat d’Estranger) o passaport, segons el cas. Als punts d’emissió fan la fotografia i lliuren el carnetURV al moment.

Per disposar del certificat digital

El certificat digital en el carnetURV permet als estudiants tenir signatura electrònica per actuar en el si de la Universitat. És un certificat reconegut de CATCert que garanteix la identitat dels estudiants de la URV a Internet per mitjans electrònics, amb diferents administracions i, a més, assegura la integritat de les dades, així com, si s’escau, la seva confidencialitat. Per disposar de la certificació digital, un cop es tingui el nou carnetURV s’ha de sol·licitar una cita prèvia a la secretaria de la facultat o escola respectives i en deu minuts ja es pot disposar del certificat digital.

La campanya per obtenir el carnet universitari està en marxa des del dilluns 5 de setembre, i fins al 14 d’octubre. Podeu consultar dates i horaris de cada campus. El carnet també disposa d’una antena RFID que permetrà dotar-lo de moltes altres funcions, que s’aniran incorporant en els propers mesos.

Més informació:

CarnetURV