27/04/2016

Nou impuls de la Diputació de Tarragona a la tasca docent i investigadora de la URV

El president de la Diputació, Josep Poblet, i el rector de la URV, Josep Anton Ferré, han signat el dimarts 26 d'abril un conveni de col·laboració per als propers 4 anys. L'ens provincial contribueix així a la tasca docent i investigadora i impulsa de forma especial les activitats vinculades a les comarques del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre

D'esquerra a dreta, el president de la Diputació de Tarragona Josep Poblet i el rector de la URV Josep Anton Ferré, durant la signatura del conveni.

L’acord marc de col·laboració és per al període 2016-2019. L’import per a cadascuna de les anualitats es fixarà d’acord amb el pressupost de cada exercici econòmic i es concretarà en els annexos anuals de desenvolupament d’aquest acord marc. Aquest any 2016, l’aportació de la Diputació de Tarragona serà de 425.000 euros.

A través d’aquesta aliança estratègica, la Diputació i la URV treballen per fer de les comarques del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre una regió europea singular, per estimular les seves potencialitats i per involucrar les empreses i les institucions en la recerca i el coneixement.

La Diputació de Tarragona ha col·laborat amb la URV des de la implantació dels estudis universitaris l’any 1971. En un primer període, participant activament en la creació de les delegacions de Filosofia i Lletres i Ciències a Tarragona; en un segon període, contribuint a la consolidació i expansió dels estudis universitaris a les comarques de Tarragona i, finalment, afavorint el desenvolupament de les activitats acadèmiques, culturals, de formació i de recerca, i de transferència i innovació de la URV en el territori mitjançant convenis de col·laboració.

Durant l’acte de signatura de l’acord el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha manifestat que col·laborar amb la URV és apostar per la formació, la recerca i la innovació, tres eixos que repercuteixen en la dinamització, el progrés i la modernització del territori.

El rector de la URV, Josep Anton Ferré, ha assenyalat que l’aportació de la Diputació de Tarragona a la Universitat és fonamental per poder desenvolupar algunes accions en el marc de la seva missió territorial que d’altra manera serien molt difícils de dur a terme.