30/09/2015

Nous serveis de bus connecten Tarragona, Reus i els campus universitaris

Al setembre han entrat en funcionament el bus universitari i el bus exprés, dos nous serveis que connecten els campus universitaris i escurcen els temps de trajecte, respectivament. També ha augmentat la freqüència de pas i s’ofereix millor servei als usuaris

Imatge d'un dels autobusos que enllacen els campus.

El nou servei de bus universitari connecta la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, el campus Bellissens, el campus Sescelades i el campus Catalunya en menys de mitja hora. Es fan sis expedicions diàries en cada sentit a les hores punta d’entrada i sortida de classes. En concret, les sortides en sentit Reus-Tarragona són a les 7:15 h, 8:15 h, 13:00 h, 14:00 h, 18:15 h i 19:15 h; en sentit contrari, de Tarragona cap als campus de Reus, el bus surt de l’origen a les 7:45 h, 8:45 h, 13:30 h, 18:45 h i 19:45 h.

La ubicació de les parades del bus universitari és: a la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, la plaça de les Oques; al campus Bellissens, l’avinguda de la Universitat; al campus Catalunya, l’avinguda Marquès de Montoliu (a la cruïlla amb l’avinguda Catalunya, en sentit cap a la plaça Imperial Tarraco); i al campus Sescelades, la cantonada de l’edifici W1 (a pocs metres de l’Escola d’Art) i el carrer Marcel·lí Domingo (a davant de l’edifici de l’ETSE i l’ETSEQ).

Per altra banda, el bus exprés se suma al servei discrecional que ja existia i uneix Tarragona i Reus en 15 minuts. El servei s’inicia a les 6:00 h i finalitza a les 22:00 h, en sentit cap a Tarragona; i s’inicia a les 6:30 h i finalitza a les 22:30 h, en sentit cap a Reus. Aquest increment de l’oferta, que dobla el número de sortides del curs passat, suposa per l’usuari un temps d’espera màxim de 15 minuts durant la major part del dia. El bus exprés ofereix altres serveis, com informació a temps real a les principals parades, vehicles totalment accessibles, connexió Wi-Fi o servei de premsa. Els nous busos també faciliten la connexió amb altres serveis de transport urbà i autobusos interurbans.

El nou servei de bus s’emmarca a la xarxa Exprés.cat, i serà la quarta línia en posar-se en funcionament a Tarragona. L’objectiu és convertir l’autobús en una forma còmode d’arribar a la Universitat. La nova línia està integrada dins del Sistema Tarifari de l’ATM del Camp de Tarragona. Consulteu aquí tots els horaris del servei.