08/02/2017

Obert el període de preinscripció per al màster Erasmus Mundus en Innovació en Enoturisme

Fins al 20 de febrer es poden preinscriure aquells candidats que optin a una beca Erasmus Mundus. A l'abril s'obrirà un segon període per optar a cursar aquest màster al curs 2017-18, que coordina la URV i imparteix conjuntament amb les universitas de Bordeus i Porto. Els 25 estudiants de la primera edició van finalitzar al gener el primer semestre a Tarragona, i ja són a Bordeus per continuar els estudis a la universitat francesa

Estudiants i professors del màster WINTOUR van organitzar una calçotada de comiat abans de marxar a Burdeus a continuar els estudis.

Aquells estudiants que vulguin optar a una beca Erasmus Mundus per cursar el Màster en Innovació en Enoturisme (Tourism Innovation-WINTOUR) tenen temps per preincriure’s fins el 20 de febrer i ho poden fer en aquest enllaç. La resta de candidats tindran un nou període de preinscripció més endavant, de l’1 d’abril fins al 31 de maig.

Aquest màster reuneix les potencialitats de tres universitats de referència en el sector vitivinícola: la URV, referent docent universitari en Enologia a Catalunya, país bressol del cava, que coordina el màster; la Universitat de Bordeus, a la zona que destaca internacionalment en els vins negres de criança, i la Universitat de Porto, territori de vins fortificats amb el vi de Porto.

El programa WINTOUR està adreçat a la preparació de professionals àmpliament capacitats i altament adaptables i qualificats per tal de promoure innovacions en el desenvolupament del turisme del vi que generin valor afegit a través de l’augment dels ingressos i el reconeixement d’aquest sector. El programa ofereix una formació pràctica d’alta qualitat en esperit i gestió empresarial es proporciona mitjançant la participació dels estudiants en pràctiques en el sector no acadèmic.

Actualment són 25 els estudiants que estan cursant la primera edició d’aquest màster, i procedeixen de 19 estats diferents. Durant el primer semestre de curs han visitat les denominacions d’origen de tot el territori, després de passar el primer semestre a la URV, i ara ja són a Bordeus per continuar els estudis a partir del 13 de febrer. El 27 de gener van organitzar una calçotada per acomiadar aquest període en què els estudiants han estat a Tarragona.

El primer semestre del proper curs el faran a la Universitat de Porto per començar, en la darrera part del màster, el període de pràctiques professionals a empreses ubicades en diferents països.