18/02/2020

Oberta a la URV la convocatòria del concurs “Explica la teva tesi en 4 minuts”

Es proposa als doctorands i doctorandes el repte d’explicar la recerca al públic en general. La persona escollida en fase local anirà a la final en què competirà amb representants d'altres universitats catalanes

Carlos Sánchez va ser el representant de la URV en la darrera edició del concurs.

La Universitat Rovira i Virgili, a través de l’Escola de Postgrau i Doctorat i de ComCiència, la Unitat de Comunicació de la Ciència (UCC+i), convoca per tercer any la fase local del concurs “Explica la teva tesi en 4 minuts”, dirigida a doctorands i a doctorandes que vulguin explicar la seva tesi per a un públic sense formació científica específica. Entre els participants de la fase interna de la Universitat se seleccionarà el representant de la URV per al concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts”, de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi).

La selecció que farà la URV consta de dues fases. En la primera tots els doctorands i doctorandes que s’inscriguin participaran en un procés de selecció intern en què es triaran els sis classificats per la final local. Allí hauran d’explicar la seva tesi en directe davant un jurat designat per l’Escola de Postgrau Doctorat de la URV. Aquesta fase es farà el dimarts 5 de maig a Tarragona.

Imatge dels participants i jurat de l’any passat, en la tercera edició del concurs interuniversitari.

En aquest procés de selecció la URV premia els tres primers classificats de la fase interna amb la matrícula gratuïta al programa de doctorat. La persona que quedi en primera posició serà el candidat de la Universitat al concurs interuniversitari que organitza la FCRi i que tindrà lloc a Barcelona el dia 4 de  juny. A la final s’atorgaran tres premis a les millors presentacions dotats en 3.000, 2.000 i 1.000 euros respectivament.

Aquesta iniciativa planteja als estudiants de doctorat de qualsevol disciplina científica el repte d’explicar la seva recerca durant un temps màxim de 4 minuts en un llenguatge senzill i fàcilment comprensible, per a un públic general. Per poder participar-hi cal ser doctorand/doctoranda de, com a mínim, segon curs i s’hi admeten presentacions en català, castellà o anglès.

Per a més informació: http://www.comciencia.urv.cat/tesi-en-4-minuts/