10/06/2015

Oberta la preinscripció per cursar màsters universitaris i propis de la URV en el curs 2015-16

La Universitat ofereix 50 màsters universitaris en pràcticament tots els àmbits de coneixement i 30 programes de títols propis de postgrau per al desenvolupament i especialització professional, plenament compromesa amb la qualitat. La inscripció està oberta

Els màsters universitaris proporcionen una formació especialitzada d’alt nivell, per a la capacitació professional i alhora molts estan orientats a adquirir competències en investigació.

Aquests màsters estan integrats en l’espai europeu d’educació superior. De la cinquantena que s’impartiran el curs que ve, més de la meitat són interuniversitaris, alguns d’ells coordinats per la URV; i altres compten amb la col·laboració d’instituts de recerca com l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ), Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC) i l’Institut de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES). Alguns dels màsters han obtingut la menció distintiva International Masters Programme i Erasmus Mundus.

Aquests programes tenen: uns, 60 crèdits ECTS (Sistema europeu de transferència i acumulació de crèdits) i un any acadèmic de duració; altres 90 crèdits i un any i mig de duració, i altres 120 crèdits i una durada de dos anys. De l’àmbit de Ciències Socials i Jurídiques, se´n han programat 19; d’Arts i Humanitats, 10; de Ciències, 3; de Ciències de la Salut, 7, i d’Enginyeria i Arquitectura, 11. Aquests estudis permetran als estudiants que ho desitgin accedir a gairebé 22 programes de doctorat de totes les àrees de coneixement.

La preinscripció als màsters universitaris està oberta fins al dia 24 de juliol. Si queden places vacants, s’obrirà una segona preinscripció de l’1 al 17 de setembre. Teniu tota la informació sobre els màsters universitaris aquí. Pel que fa a ajudar econòmicament els estudiants durant els estudis, anualment la Universitat convoca beques pròpies per als màsters i altres institucions ofereixen beques, ajuts i préstecs. Podeu consultar-ho tot aquí.

lliurdiplomesfurv125
Cada any en un acte acadèmic a final de curs, es lliuren els títols de màsters i diplomes d’especialització propis de la URV.

Quant als programes de titulació pròpia, se’n han previst 30 entre màsters i diplomes d’especialització. L’oferta està dissenyada per atendre les necessitats de desenvolupament professional, promoure la inserció laboral i facilitar la millora continua de les organitzacions. Els programes estan estructurats en itineraris modulars i flexibles, amb horaris compatibles amb l’activitat laboral, i inclouen pràctiques a les empreses. Les classes les imparteixen professorat altament qualificat de l’àmbit universitari i professionals en actiu dels diferents sectors d’activitat. Els programes es poden beneficiar de condicions favorables de finançament per al pagament de la matrícula, i alguns ofereixen ajuts i beques específics. Per a les empreses, tots els cursos poden beneficiar-se dels ajuts a la Formació Contínua que ofereix la Fundació Tripartita para la Formación en el Empleo, mitjançant la bonificació en la quota de cotització a la Seguretat Social (tel. 977779950). La inscripció als màsters propis està oberta aquí.

La URV està plenament compromesa amb la qualitat, i disposa d’un sistema de garantia de qualitat certificat pels organismes competents en qualitat universitària, les agències ANECA i AQU. Els resultats es veuen reflectits en el bon posicionament de la URV en docència, recerca i transferència, en els rànquings internacionals d’universitats. La URV ha estat reconeguda com a Campus d’Excel·lència Internacional Catalunya Sud, CEICS.

En els darrers anys, la Universitat ha experimentat un creixement sostingut en el nombre de projectes, activitats, professorat i estudiantat internacional. En formació de postgrau, els estudiants de fora constitueixen el 27,3% del total. Quant a la recerca, més de 1.000 investigadors sèniors i juniors participen en les activitats de 140 grups. La producció científica es va situar l’any 2013 en 1.000 articles de referència internacional. L’impacte científic d’aquests articles es va situar un 40% per sobre de la mitjana mundial, segons l’SCImago Institutions Rankings, que posiciona la URV com la 4ª universitat de l’Estat amb més impacte de la seva recerca.