27/03/2015

Oberta la preinscripció per cursar un màster universitari a la URV en el curs 2015-16

La URV ofereix 50 màsters universitaris oficials per al curs que ve, en pràcticament tots els àmbits de coneixement. Proporcionen una formació especialitzada d'alt nivell, per a la capacitació professional, i alhora molts estan orientats a adquirir competències en investigació

Els màsters universitaris estan integrats en l’espai europeu d’educació superior. De la cinquantena que impartirà la Universitat, més de la meitat són interuniversitaris, alguns d’ells coordinats per la URV; i altres compten amb la col·laboració d’instituts de recerca com l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ), Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC) i l’Institut de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES). Alguns dels màsters han obtingut la menció distintiva International Masters Programme i Erasmus Mundus.

Aquests programes tenen: uns, 60 crèdits ECTS (Sistema europeu de transferència i acumulació de crèdits) i un any acadèmic de duració; altres 90 crèdits i un any i mig de duració, i altres 120 crèdits i una durada de dos anys. De l’àmbit de Ciències Socials i Jurídiques, se´n han programat 19; d’Arts i Humanitats, 10; de Ciències, 3; de Ciències de la Salut, 7, i d’Enginyeria i Arquitectura, 11. Aquests estudis permetran als estudiants que ho desitgin accedir a gairebé 22 programes de doctorat de totes les àrees de coneixement. Teniu tota la informació sobre els màsters aquí.

La URV està plenament compromesa amb la qualitat, i disposa d’un sistema de garantia de qualitat certificat pels organismes competents en qualitat universitària, les agències ANECA i AQU. Els resultats es veuen reflectits en el bon posicionament de la URV en docència, recerca i transferència, en els rànquings internacionals d’universitats. La URV ha estat reconeguda com a Campus d’Excel·lència Internacional Catalunya Sud, CEICS.

En els darrers anys, la Universitat ha experimentat un creixement continu en el nombre de projectes, activitats, professorat i estudiants internacionals. En formació de postgrau, els estudiants de fora constitueixen el 27,3% dels postgraduats. Quant a la recerca, més de 1.000 investigadors sèniors i juniors participen en les activitats de 140 grups. La producció es va situar l’any 2013 en 1.000 articles científics de referència internacional. L’impacte científic d’aquests articles es va situar un 40% per sobre de la mitjana mundial, segons l’SCImago Institutions Rankings, que la posiciona com la 4ª universitat de l’Estat amb més impacte de la seva recerca.

Pel que fa a ajudar els estudiants amb el cost de la matrícula, anualment la Universitat convoca beques pròpies per als màsters. I altres institucions ofereixen beques, ajuts i prèstecs, com l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR). Podeu consultar-ho tot aquí.

La preinscripció als màsters està oberta fins al dia 24 de juliol. Si queden places vacants, s’obrirà una segona preinscripció de l’1 al 17 de setembre.